Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-10-20 09:48:48 följande:
    Men gud, man får ju ångest av vad alla kan i den här tråden
    Behöver du inte vara! Loke satt själv länge för första gången idag! Annars har han suttit själv i nån minut o sen fallit. Men nu satt han jätte länge på ÖF! Solig
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2011-10-20 16:22:07 följande:
    Hej alla,
    Mardrömsdag men bra resultat:)! Efter 3 Tim dök dr upp och jag var först in och de gjorde samma sak som sist, vägning och undersöknig. Ang proteinet så sa han ingenting och jag frågade om det var indikation början på hf och han sa: nej men det var ju sån liten mängd, men ska få göra om urinprovet plus en massa andra nya. Nästa kontrolltid om en månad.:)
    Känns som en stor lättnad även om jag inte utesluter något så känns det hoppfullt:))!
    *tummen upp* =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Vilken dag det har varit idag! Jobbade på förmiddagen. Mötte upp sambon o sonen på öppna förskolan kl 13. De tog sovmorgon till 10 idag. Tro fen det då Loke (som sov mellan oss inatt) väckte mig 4.40. Min klocka ringer 5.50!!!!!  Blä. Han somna om när jag satt o åt frukost. Tack för det. Sonen åt ingen lunch innan ÖF, o sambon tog inte med lunch. Bra det. Äta frukt = väldigt bra lunch! Skrikandes Han satt själv läääääänge idag på ÖF. Aldrig hänt. Gjorde ju inte det igår! Förvånad
    Tog en omväg hem, han somna inte i vagnen. Han somna på v-rums mattan vid 1830. Tog in honom till hans säng. Han vakna 19. Tog på honom pyjamas o fixade välling. Lade honom 21. Självklart ville han inte somna! Tror han sover nu! Obestämd

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-10-22 21:27:22 följande:
    När åkte ni in förresten? Hur långt mellan värkarna? Jag åkte in för sent kan jag säga så här i efterhand. Hann inte få bedövning. Men det gick ju bra ändå. Ut kom hon! Glad 
    Jag åkte in första gången när vattnet gått. Var öppen 1cm, fick då en tid till 13.30 dan efter. Då var jag öppen 3cm o blev inskriven! Då vet jag inte hur lång tid mellan värkarna. Ringde in runt 12 för att det gjorde så jääääääävla ont men fick inte komma in för det var för lång tid mellan värkarna o för korta intervaller. Blä! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Har jobbat hela dagen idag. Sambon sa att Loke sovit 2 korta stunder idag o ätit dåligt. När vi lade honom efter badet, tidigare än vi brukar, så hade han svårt o somna. Låg o skrek hela tiden. Inte alls likt honom. Tänkte att han är bara övertrött. Men tyckte han verka var. Tyckte det tidigare på kvällen med. Efter temp tagning hade han 38.2. Sambon sa då att han inte varit sig lik alls idag. Har nog haft låg feber hela dan. Han ligger annars på 37.0-37.2.
    Fått en alvedon, lite vatten o mera välling. Nu är han iaf tyst!
    Plutten! :(

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag hade bara lustgas under värkarbetet men inte under krystningarna. Tyckte också att dom var sköna. Visst gjorde dom ont, men inte som värkarna. Var rena befrielsen o få krysta! =) När jag krysta första gången var jag så lugn o avslappnad så sambon o mamma petade på mig för o se om jag levde. haha.
    Jag fick ut skalpen på Loke först, sonden till hjärtljuden satt fel, tog en ny, fungerade inte, tog en ny fungerade inte, tog en ny fungerade inte. Satte tillbaka mätaren på magen för o se så det verkligen tickade ett hjärta. Fick dit en fungerande på hans huvud efter ett tag. Vet inte hur många de tog. Sen på nästa krystning så kom hela kroppen ut! Det var riktigt obehagligt. Jag reste mig upp för o "komma undan". Det var inge skönt alls.

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-10-22 22:27:27 följande:
    Jag tyckte värkarna och krystvärkarna var lika jävliga. Eller under krystvärkarna var jag nog lite rädd för att spricka ner till Skåne. Skrattande Så det var väl extra obehagligt på så sätt. Fick lustgas tills krystvärkarna kom. Då tog de min nyfunna kompis! Jag fick lite panik då. Jag höll på att åla mig ur gynstolen vid varje värk. Men tack och lov gick leveransen fort. Var öppen 8 cm när vi kom in. Kommer inte ihåg exakt när nu men tror det var ca 12.30. 15.19 föddes V.
    Ja, lustgasen var min bästa kompis också! Var i sjunde himlen. hehe. Jag tyckte inte alls att jag behövde den på krytningen. Vill krysta igen, men inga värkar! =) hehe Låg du i gynställning hela tiden? Jag började med att stå på knäna, sen ligga på sidan. Sen ville dom ha mig på rygg för o kolla mätaren. Då var han "nere" så då låg jag kvar på rygg o krystade. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-10-22 22:36:14 följande:
    Jag tyckte det gjorde ont att krysta, när huvudet var halvvägs ute och man väntade var det hemskt och lättnaden när kroppen gled ut var stor :). Men jag kände aldrig att jag MÅSTE krysta utan det var att det gjorde lite ont och då var det väl dags för mig att trycka på tänkte jag men hade kunnat låta bli.
    Fast innan jag började krysta fick jag två värkar som va som typ en våg genom kroppen neråt, eller som kräkreflex fast tvärtom liksom :) och det var så jag trodde krystreflexen skulle va men sen gick det över
    Det var så för mig med har jag för mig. BM frågade om jag behövde krysta när man krystat några ggr. Hon kanske tyckte det var ovanligt lång tid mellan krystningarna. "Ja jag tror det" sa jag då! "krysta då" sa hon! =) Det var ingen "åh jag måste krysta" Kanske bara de första gångerna! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Så kul o se hur olika en förlossning kan vara fast man går igenom samma sak! =)

Momalicious skrev 2011-10-22 23:01:33 följande:
    Här är det fullt pådrag, på helgerna brukar folk köra streetrace i industriområdet och nu var det en olycka så det är ambulanshelikoptrar som flyger omkring över vår lägenhet. Lyssnar på ljudbok för att slippa ljudet, låter ju rätt högt.
    Fy va läskigt!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-10-23 14:17:27 följande:
    Kul att läsa era förlossningshistorier! Det känns som om förlossningen var igår, minnen kommer tillbaka när det blir aktuellt för andra...

Kommer ni ihåg allt under förlossningen? Jag måste säga att jag var rätt med vad som hände även om allt hände i ett slags värk-dimma. När barnmorskan började prata om tänger tänkte jag att "Här ska inte tas fram några tänger!" och fick nya krafter. Skrattande Jag har aldrig känt en sådan lättnad som när min dotter hamnade på bröstet och all smärta försvann i samma sekund. 

De fick permission från förlossningen men nu var de på väg in igen. Sjukt spännande! Hoppas det är över snart och de får sitt underverk. Hjärta

Ja, det är häftigt att vi kämpade för livet i samma korridor, Toksnippa! 
    Jag hamna i en bubbla när loke låg på sängen mellan mina ben o bm o uskan torkade loke. kändes inte verkligt. som att jag inte var där! frågade direkt vad det var dör kön o mamam blev sur o sa att vi skulle se om han.....ja vad hon nu sa...men typ att han var hel med alla fingrar ungefär! =) hehe
    Det bidde en med snopp sa bm då! =) hehe
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)