December Bebis 2010 :)
Vilken dag det har varit idag! Jobbade på förmiddagen. Mötte upp sambon o sonen på öppna förskolan kl 13. De tog sovmorgon till 10 idag. Tro fen det då Loke (som sov mellan oss inatt) väckte mig 4.40. Min klocka ringer 5.50!!!!! Blä. Han somna om när jag satt o åt frukost. Tack för det. Sonen åt ingen lunch innan ÖF, o sambon tog inte med lunch. Bra det. Äta frukt = väldigt bra lunch!
Han satt själv läääääänge idag på ÖF. Aldrig hänt. Gjorde ju inte det igår! 
Tog en omväg hem, han somna inte i vagnen. Han somna på v-rums mattan vid 1830. Tog in honom till hans säng. Han vakna 19. Tog på honom pyjamas o fixade välling. Lade honom 21. Självklart ville han inte somna! Tror han sover nu! 
Har jobbat hela dagen idag. Sambon sa att Loke sovit 2 korta stunder idag o ätit dåligt. När vi lade honom efter badet, tidigare än vi brukar, så hade han svårt o somna. Låg o skrek hela tiden. Inte alls likt honom. Tänkte att han är bara övertrött. Men tyckte han verka var. Tyckte det tidigare på kvällen med. Efter temp tagning hade han 38.2. Sambon sa då att han inte varit sig lik alls idag. Har nog haft låg feber hela dan. Han ligger annars på 37.0-37.2.
Fått en alvedon, lite vatten o mera välling. Nu är han iaf tyst!
Plutten! :(
Jag hade bara lustgas under värkarbetet men inte under krystningarna. Tyckte också att dom var sköna. Visst gjorde dom ont, men inte som värkarna. Var rena befrielsen o få krysta! =) När jag krysta första gången var jag så lugn o avslappnad så sambon o mamma petade på mig för o se om jag levde. haha.
Jag fick ut skalpen på Loke först, sonden till hjärtljuden satt fel, tog en ny, fungerade inte, tog en ny fungerade inte, tog en ny fungerade inte. Satte tillbaka mätaren på magen för o se så det verkligen tickade ett hjärta. Fick dit en fungerande på hans huvud efter ett tag. Vet inte hur många de tog. Sen på nästa krystning så kom hela kroppen ut! Det var riktigt obehagligt. Jag reste mig upp för o "komma undan". Det var inge skönt alls.
Så det var väl extra obehagligt på så sätt. Fick lustgas tills krystvärkarna kom. Då tog de min nyfunna kompis! Jag fick lite panik då. Jag höll på att åla mig ur gynstolen vid varje värk. Men tack och lov gick leveransen fort. Var öppen 8 cm när vi kom in. Kommer inte ihåg exakt när nu men tror det var ca 12.30. 15.19 föddes V.Så kul o se hur olika en förlossning kan vara fast man går igenom samma sak! =)
Jag har aldrig känt en sådan lättnad som när min dotter hamnade på bröstet och all smärta försvann i samma sekund.