Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Ja mina bristningar kom över en natt. Nu har de börjat gå över naveln. Tydligen ska varenda millimeter av min mage bli randig. Och klådan!!!!! Jag kommer få ett nervsammanbrott av denna klåda. Känns som hela magen är täckt av myggbett. Inget hjälper! :(

• Momalicious

Nu tänkte jag vara äcklig och köra "gissa åkomman" här. Jag har fått "plitor" i underlivet. Sitter typ i slidöppnibgen i en stor drös och sen några utspridda i själva mellangärdet. De är pyttesmå och hårda. Känns som plitor man vill riva av fast det går inte. De är vita/hudfärgade och det gör inte ont eller så. Vad tror ni det kan vara? Den första i mellangärdet fick jag i tidig grav och de andra upptäckte jag igår, skitäckligt!

• Momalicious

Jag är verkligen skitorolig att bebisen ska dö i magen i slutet av grav. Typ att moderkakan inte ska fungera som den ska. Usch vad hemskt det är! Tänk att vara precis på mållinjen (eller kanske över den) och så dör bebis :(

• Momalicious

GRATTIS ONDAR!  Hjärta Hoppas du får en fin, sista barnfria födelsedag idag!

Jag är också jättetrött hela tiden. Senast var mitt järnvärde på 130 men jag blir bara tröttare och tröttare och det känns inte som att det ska ha hunnit sjunka så mycket på en vecka? Jag känner mig aldrig pigg, oavsett hur mycket jag sover.  

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Hej tjejer! Ser att ni pratar relationer här. Min sambo är otroligt hjälpsam men ibland är det som han tror att jag klarar mer än vad jag gör och att jag ber honom göra saker jag kan bara . T.ex. åt vi räkor till middag idag, och jag kan verkligen inte stå vid diskhon för min rygg går av då men han tyckte ändå att jag skulle hjälpa och skala så jag gjorde det och sen hade jag ju skitont i ryggen och då fattade han liksom, trots att vi gått igenom samma sak hundra gånger innan. Tror han tycker det är orättvist att han får göra mycket (även om vi fortfarande är jäkligt jämlika) och det blir jag trött på. Hade gärna gjort allt i utbyte mot min vanliga kropp. Suck.

Nu är han på larm också så jag kunde inte somna om. Hörde inte vad det var heller så har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Men han har varit borta en timme snart så nåt är det ju.. Bara inte brand, det kan ta precis hur länge som helst.

• Momalicious

Jag kommer använda vanligt tvättmedel och parfymfritt sköljmedel. Är själv allergisk mot dyrt, vanligt sköljmedel. Kan bara använda budgetmärkenas parfymerade utan problem! :) Kommer byta om jag märker att han inte tål nånting men vi har känslig hy på min sida familjen så lika bra att köra på och vara försiktig. Märker jag att han inte reagerar på tvättmedlet testar jag med det parfymerade sköljmedlet, det ger ingen direkt lukt (som de dyra märkena gör) utan mer en allmänt fräsch lukt, som nyvädrat typ. :)

Har precis varit ute och övningskört med min svärfar i en timme. Bor på Orust och vi åkte runt halva ön kändes det som. Himla kul! :)
    Nu ska vi göra lite mat och sen ska vi åka till kyrkan här i närheten och titta på alla ljus, det är helt otroligt mycket och jättevackert! :) 

Trevlig alla helgona allihopa!  

Stefanie skrev 2010-11-06 14:15:56 följande:
    Har snabbläst igenom allt sedan i förrgår kväll nu. Man måste ju se så inga fler bebisar tittat ut här, det händer ju saker hela tiden!

Igår städade jag en massa (inte för att sambon inte gjort det utan för att jag vill boa). Sedan åkte jag till centrum med min syrra och handlade lite bebiskläder, nappar, en billig variant av skötväska som kanske byts ut när jag vet vad jag vill ha för någon, lite apoteksgrejer....
    Sedan åt hon hos mig när sambon åkte iväg och repade på kvällen. Det var så roligt, för Liten höll på och buffade en massa så vi satt och stirrade på magen i säkert en timme (framför tv:n). Hon tyckte att det var lite obehagligt i för några månader sedan när det rörde sig men nu var hon helt fascinerad.  Hon är 15 och kommer att vara världens bästa moster, så himla roligt tycker jag!

I natt och idag har jag haft oavbruten molvärk i stil med kraftig mensvärk. Jag undrar om det är Liten som ligger och trycker på något konstigt sätt... Känns lite bättre med värme och massage men jag kan ju inte tvinga sambon att massera oavbrutet.

I kväll ska han på fest, jag tyckte att han skulle passa på! Men han ska bara dricka folköl vilket känns skönt, ingen full sambo som kommer hem. Jag ska se om jag kan få äta med pappas familj som ska ha lite folk över på middag. Bjuder in mig själv! Glad

Fast först ska jag nog ta och slänga in en tvätt med bebiskläder, har äntligen köpt parfymfritt tvättmedel!
    Jag har också blivit boig och vill bara vara hemma och fixa med bebisens grejer och sådär. Typ hänga upp nya gardiner osv. Galet!
    Jaya skrev 2010-11-06 12:23:31 följande:
    hej alla!

Idag har jag lyckats sova till halv nio! Det är verkligen något av ett rekord, för jag brukare vakna vid 6 tiden på morgonen, och sedan är det omöjligt att somna om.
    Idag harjag börjat packa bb-väskan. Använde skötväskan, som jag läst att någon annan gjort och packade ner allt till bebben däri. Sedan tar vi en sportbag och packar mina och sambons saker. Allt kan man ju itne packa i förväg, men det mesta.
    Har skrivit förlossningsplan också, skönt att ha den fixad.

Börjar faktiskt känna mig lite nervös nu, har varit cool lugn och tagit allt som det kommer, men nu börjar nervositeten smyga sig påObestämd

Sak till sista träffen med föräldragruppen på måndag och sedan BM på onsdag. Ska prrata med henne om mina sammandragningar, har kännt molvärk och haft sammandragningar en del numera. Hur ska jag klara  praktik i 3 veckor till?!?Rynkar på näsan vill ta det lugnt nu !
    Förstår det! Jag vill också bara vara ledig nu, stressen med körkortet är stort men förhoppningsvis har jag det om några veckor och då kan jag bara ägna mig åt mig själv och bebis typ :) Kämpa på vännen!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-07 14:32:00 följande:
    Oj visste inte haha jag dricker det för det skulle släcka halsbrännan hihi men tydligen blev det bara värre.
    Tack nu vet jag det iaf till nästa gång

Aj låter  minnst sagt o skönt detta du har aj säger jag bara finns det något som kan hjälpa till ?
    Min foglossning det finns men inte farligt ont nu ''peppar,peppar''
    Samma sak med kolsyrad dricka, gör det bara värre! Mjölk är mitt bästa tips också. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)