• Anonym (hjälp!)

Annas profylax, bra??

Är otroligt nervös inför kommande förlossning, har sett att vissa som gått profylaxkurs blivit av med sin oro. Funderar på att boka en annas profylaxkurs men tvekar då det känns dyrt, men fugerar det så är det självklart värt varenda öre. Någon som gått denna?

• Svar på tråden Annas profylax, bra??
  • Lussekatten87

Min syster gick på annas profylax i stockholm. Hon var supernöjd med den,och sade att kursledaren var mycket proffsig och engagerad!
    Hon hade också förlossningsrädsla i början av graviditeten,men den släppte ju närmare slutet hon kom. bl a med hjälp av profylaxen.
    Hon sa att det var värt pengarna!

• hot chocolate

Jag tyckte det var en bra kurs! Jag var iofs inte så orolig, men tyckte att jag fick veta mycket om förlossningsförloppet och fick verktyg att använda. 

Jag kände mig peppad efter kursen och även om jag kanske inte tyckte att andningen funkade hela vägen till krystningarna så tyckte jag ändå att jag hade STOR nytta av kursen. Jag kunde vara hemma länge, åkte in i precis rätt tid, klarade mig med lustgasen, sterila kvaddlar och akupunktur vilket var mitt mål.

Visst, den var rätt dyr, men jag är ändå glad att vi gick den!

• Anonym (hjälp!)

Kanske ska boka den då! Tror att andning och avslappning är otroligt viktigt för att minska på smärtan..

• Tittij

Jag hade grym förlossningsskräck och gick i pyskologsamtal för det.
    Gick Annas Profylax och kände mig mycket bekvämare inför förlossningen. Inte tar det bort hela rädslan såklart, men nu hade jag ju verktyg att jobba med och kände att jag hade möjlighet att vara med och påverka själv.

Vi valde Mickan Lüning som kursledare efter rekommendation och hon var helt suverän!!! Rekommenderas starkt!!

• Lussekatten87

Min syster fick någon hette Anna som kursledare. Obs,inte grundaren av kursen!

• Honey1982

Vi gick också på Annas Profylax i Stockholm innan sonen föddes. Hade Mickan Lüning och hon var jättebra.
    Framförallt kände sig min sambo mer förberedd efter kursen och han var ett jättebra stöd sen under förlossningen. Jag använde mig av profylaxandningen så pass att min sambo inte trodde att det var på riktigt, men när vi kom in var jag redan öppen 9 cm.

jag rekommenderar verkligen kursen!

♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • josefin 88

För mig var det helt avgörande. Andningen och avslapningen var det enda jag kunde hålla fast vid när allt annat var kaos! :) Rekomenderar varmt! Lycka till

• Thorla

Jag och min man har gått kursen i Sthlm. Vi hade Mickan Luning som kursledare, hon var otroligt bra! Nu har jag inte fött ännu så resultatet återstår att se

?*¨*?.¸¸❤ 13 maj ❤¸¸.?*¨*? hemligbulle.blogspot.com/
  • Beppan

Jag och min man gick kursen i Sthlm (Ekens lokaler). För oss var den super! Min man kunde bidra med en massa och jag fick metoder att "hjälpa kroppen". Andning, grepp mm hjälpte mig mkt att hantera värkarna. Jag blev fokuserad och slapp "paniken" som jag trodde skulle infinna sig.

Min man tyckte också att den var mkt bra. För oss båda innebar det också att vi hade en massa nyttiga samtal innan förelossningen så att man kan säga att vi kom varandra närmare i det avseendet.

Vi kommer att gå en repkurs nu inför barn 2- värt varenda krona!

• Tigris

Jag tyckte att det var bra när jag gick kursen, men under förlossningen hjälpte det inte. Snarare försvårade det förlossningen. Bland annat hade jag lärt mig att krysta på ett sätt på Annas profylax som gjorde att jag inte fick ut barnet. Förlossningsläkaren blev riktigt upprörd när hon hörde vad de lärt mig på Annas profylax. Har i efterhand pratat med barnmorska på Auroramottagningen som haft flera patienter med samma upplevelse.

Svar på tråden Annas profylax, bra??