• TinkyWinky

Cykelsits framför mig eller bakom??

Ska börja cykla med sonen och undrar vilket som är bäst att ha honom på en cykelsits framför mig eller bakom mig ??

Han är 9 månader.
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Svar på tråden Cykelsits framför mig eller bakom??
  • The Black Lady

Bakom, det är så svårt att se backen framför sig om man har barnet fram... och är det ett gupp eller en sten i vägen är det risk för att man ramlar...

• Linastrumpan

Om du menar en stol på styret så säljs de knappt längre. Det påverkar styrförmågan negativt att ha ett barn på styret så bäst är att ha honom bak.

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Fredriks Mamma

Kan man ha både bakom och framför? Har två barn, men än så länge är den yngsta bara 4 veckor. Kan man cykla med dem i sommar, hur???

(Ingen trafik, utan ute på landet, till badet m.m.)

• TinkyWinky
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-07 10:18:26 följande:
    Kan man ha både bakom och framför? Har två barn, men än så länge är den yngsta bara 4 veckor. Kan man cykla med dem i sommar, hur??? (Ingen trafik, utan ute på landet, till badet m.m.)
    dinns ju cykel kärror eller va det heter som man kan ha om man har ett eller fler barn :) sök på blocket så kommer dte upp
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Fredriks Mamma

Jo, har sett det... men det känns så väldigt "mkt"...

Vi kommer inte cykla så mkt, mest för motion runt på landet och till och från badet/kompisar...

• Dr Mupp

bakom. jag har testat att cykla med en tom barnsits fram och det var väldigt instabillt. Vill inte tänka på hur det hade blivit med ett barn i stolen

Svar på tråden Cykelsits framför mig eller bakom??