Inlägg från: Trikarn |Visa alla inlägg
  • Trikarn

Mega -Omega till alla! :-)

Härligt!

Väntar nu på PlusEpa ska dimpa ned i brevlådan, *spännande*

Beroende på pris så kommer hela familjen börja käka dem, men om man kollar pris i england så ska de ej vara dyrare iallf

full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

Första plua EPA nu intagen av sonen, blandade med lite saft o sen slank det ned

hur gör ni när ni blandar?? Sonen kan inte äta tabletterna hela...

full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

Sonen har Ds  och dottern är vi i samtal om med barnpsykolog

Dottern kräks nästan av dem, o vägrarnumera.. o sonen tål inte yoghurt, men det får bli blåbärssaft som döljer det

full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-06 16:58:33 följande:
    Synd hon vägrar. Hur gammal är hon? Går det att muta henne?Med min äldsta son så mutade jag honom helt enkelt. Han fick en 5-krona varje gång han försökte svälja en kapsel. Spelade ingen roll om han misslyckades. Men det gick bra redan på andra försöket så det blev inte så dyrt. Men det var först när vi började med hans ADHD-medicin, Strattera. Innan så har vi kört på med Omega på sked med Yoghurt i 2½ år (han är 8 år nu). Han har verkligen hatat att ta den men han märkte själv hur bra den var så han har tagit den snällt och lydigt. Han är min hjälte Tror inte jag hade fixat det. Men nu så tar han alla kapslar, just nu har vi slut på PlusEPA så då har han fått 4 kapslar Mor-EPA mini varje morgon + 1 Strattera och 2 Eye Q på kvällen.
    hmm kanske kanske med muta...men hon vägrar svälja kapsel, så skanske om jag blandar med yohurt..
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-06 17:47:31 följande:
    jag gör ett hål och trycker ut innehållet på en macka, helst rostat bröd.Numer får jag göra det medan C ser på.. DET du!
    ojsh..fast min C kan inte äta rostat bröd.. men hmmm ja ska hitta nå ngt bra... kanske funkar i rismjölk??
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-06 18:07:33 följande:
    varför itne rostat bröd? det suger upp oljan bra om man spiller också..
    tål inga sädesslag.. så han äter bröd som jag bakat, och vill inte riskera att han vägrar äta det sen pa dålig upplevelse..när listan på "kan äta" är så kort...

ja han dricker upp allt i flaskan, men som sagt, vore bättre om man kunde gömma det i ngt...
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

hmm alltså, kan man märka effekt redan första natten??

Jag fick sovmorgon till 05.45.. samt att han somnade OM vid 4..helt otroligt...

Hittade våran "grej" oxå.. jag klämde ut det på en majskrok..visseligen anti så mkt stärkelse som klippar i munnen direkt på morgonen..men va fasiken, ändåmålen helgar medlen

han åt o var så nöjd så hihi

o dottern tog en igår medlite yohurt, så nu har jag två ungar som tar dom!

så hoppas innerligen att de kommer att kunna köpas snart.. för jag skiter i att de är vråldyra, vi ska ha dem hela familjen, om jag så ska söka fondpengar till det!

full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-07 08:52:27 följande:
    De finns att köpa! Jag beställde ju förra veckan, de ringde i förrgår och sa att jag kunde hämta dem på min hälsokostbutik Blir alltså i morgon.. förmodar ajg får beställa ett nytt paket direkt igen skönt att han åt, spela roll på vad så här i början.. du får vänja honom vid smaken, sedan kan du lägga det på vad som helst om några månader
    hmmpf..då jäklar ska det beställas!
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

jag var alltså inne i butik igår! och de neeeej det finns inte än...

full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

har någon upplevt ökad aggressivitet??

full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-07 18:23:50 följande:
    Jag vet inte... Några gånger har lille sonen (2½ år) fått PlusEPA på kvällen och då har han vaknat på natten och har varit arg, ledsen, otröstlig (men inte nattskräck) Jag vet inte om det hänger ihop, vet inte hur han har varit andra gånger han har fått det på kvällen och har hänt att han har varit sån här tidigare och vet inte hur det har varit med Omega då.Det är bara med säkerhet de 2 senaste gångerna jag kan säga att det har sammanfallit, PlusEPA på kvällen och nattstrul.De gångerna han har fått det på morgonen har jag inte märkt något.Har du fått oönskade effekter?
    hmm nja vet inte. han har varit  sitt värsta jag idag.. men men får väl se imorgon!
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-07 19:20:21 följande:
    Han kanske är lite förvirrad när han sov så länge
    ärligt så funderade jag på det, om han hade så mkt energi att han orkade ställa till oredan dagen lång ;-D
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-13 16:35:47 följande:
    Lillebror har gjort ett rejält utvecklingsskutt igen!Sedan vi bytte till PlusEPA så har han tagit ett av sina jätteskutt (han kan stå stil i ett helt år för att sedan göra såna här "skutt", detta är dock större än normalt..)Kan det vara PlusEPA? Eller skulle det kommit iaf? Inget vi vet.. men det är så märkbart att han gör skutt just när vi tex reser, när han fått EyeQ förut och nu med PlusEPA.. så nog tror jag det påverkar allt. den finns att köpa nu, bara så ni vet..
    haha C har också gjort det!!

Igår tog vi bussen till stan.. o han slängde sig efter knapparn..*suck*

NEJ C, du måste vänta, sen trycka på BLÅ knapp med VAGN på
    ( det fanns en blå med vagn, en röd stopp och en blå med rullstol)

1. han lyssnade
    2.Han väntade ( 10min!!!)
    3. när jag sedan tecknar att han kan trycka på knappen
    trycker han minsann på rätt knapp!!

I LÖVE EPA
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-14 10:41:44 följande:
    ..måste bero på deras initialer.. C som C..
    hahaha ja det måste det va ?

Gullungen  har sovit borta först gången hos avlösaren inatt.. Har funkat hur bra som helst tydligen..mennu lägtar jag allt efter att få snosa in mig o jag ahonom runt lägenheten
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn
    ominte skrev 2010-05-16 09:44:49 följande:
    Vad intressant!Hur 17 ska man tänka då? Har ingen som helst lust att bidra till slakteriet av fiskarna En annan sak..Min svärfar har alzheimers och vi läser mycket om det och alla nya artiklar som publiceras. Häromdagen läste vi en ny undersökning som påvisar samband mellan östersjöfisk och alzheimers pga de höga halterna av "nånting" (som jag inte minns just nu).Har kan man veta att fiskoljan inte kommer därifrån och inte från fiskslakt nånannanstans i värdlen
    om din svärfarfar har alzeimers, unvdviker han glutamat förmodar jag?? ( inte gluten altså, glutamat , signalämnet)
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

LmC

Tänkte bara meddela att Mia slutat, och det är en annan underbar kvinna nu

De går nämligen in och sponsrar  en sak i sommar med produkter

säger inte vad än.. blir överraskning för de som kommer .. kommer lägga upp info i bloggen om ngn vecka hihi...

full rulle, dygnet runt
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)