Mega -Omega till alla! :-)
Hej på er,
Jag hittade denna tråden för ett tag sen men har inte haft möjlighet att läsa igenom hela. Jag har en son som fyller 7 månader om två veckor och jag har börjat fundera på om omegatillskott skulle hjälpa honom. En kort beskrivning:
Nattetid sover han i vår säng, men vaknar ganska ofta - inga 20-30 gånger som vissa stackare har det, men tillräckligt för att jag ska bli så trött att dagarna ibland är en pina att ta sig igenom. Dagtid är han som en duracellkanin på speed. Uppe i varv hela tiden, ofta missnöjd och gnällig och liksom allmänt otillfreds. Tankarna har vandrat till bokstavskombinationer, men han är ju så liten ännu. Däremot tror jag att han är en sk. high need baby (http://www.askdrsears.com/html/5/T050100.asp). Dagssömnen är en kamp. Han kämpar liksom emot sömnen så länge han kan, och går liksom inte att få ner i varv. Det krävs att jag vaggar och ammar och vaggar och ammar och till slut somnar han i min famn, men det tar en bra stund. När han väl somnat är han mycket lättväckt och sover oftast bara 30-40 minuter i sträck.
Vad säger ni experter, tror ni att vi skulle kunna vara hjälpta av omega? Är det i sådant fall Eye-Q Baby man ska börja med?
Tack på förhand!