Inlägg från: Flowerfairy |Visa alla inlägg
  • Flowerfairy

Mega -Omega till alla! :-)

Jag har försökt sätta mig in i denna tråden för att få en uppfattning av vilken sorts Omega 3 vi ska välja till vår 5 åriga son som troligtvis har Aspergers och kommit fram till att vi nog borde testa Plus EPA eller kanske Mor EPA. (Han har bl.a. ilskeutbrott och svårt att koncentrera sig) Kan det passa? Hur smakar egentligen PlusEPA? Jag tänker på att det inte finns i någon barnvänlig version med fruktsmak... Det skulle vara synd att betala en massa om han inte vill äta det...

Men ska vi verkligen ge honom Omega 3 om han ska utredas? Då kanske inte alla svårigheter kommer fram? Eller kan vi börja ge honom det så länge och sedan avbryta strax innan?

I dag var jag på ett apotek för att kolla deras utbud på Omega 3, men de sade då att de tillfälligt tagit bort det pga allt som skrivits i media senaste tiden. Vad är det som skrivits i media? Jag har totalt missat att något skrivits om detta...

• Flowerfairy

Det var på Åhléns apotek. När jag frågade om det gällde något speciellt märke sade de att det var alla. Och de hävdade att de hade i stort sett alla "kända" märken...

• Flowerfairy

Jag kommer inte ihåg exakt vad de sa men det var något om att de inte hade det framme pga allt som sagts i media senaste tiden...

Inte tänkte jag på att fråga vad det var som skrivits. Jag har själv varit dålig på att hänga med i tidningar och liknande eftersom det varit mkt annat senaste tiden så jag tänkte att jag enkelt kunde kolla upp det sen...

• Flowerfairy

Nu har vi börjat ge minste sonen (1 år) Eskimo kids med förhoppning om att nattsömnen ska bli bättre. Än har det inte gett något resultat (fast vi började nyss), snarare har det varit sämre de senaste dagarna. Hur lång tid har det tagit för er att få effekt?

Till äldste sonen (5 år) hade vi tänkt testa plus-EPA (han har troligen Aspergers), men jag har inte hittat det i varken någon fysisk butik eller webbshop. En Life butik kunde ta in men det var ju hiskeligt dyrt (299 kr).  Var har ni hittat det någonstans? Eller kanske vi skulle testa e-EPA istället? Var hittar man isåfall det billigast?

• Flowerfairy

Nu har jag och sonen tillsammans käkat upp ett paket e-epa utan resultat... Min 5 åring har troligtvis Aspergers (och jag har liknande symptom) och jag hade hoppats det skulle hjälpa honom mot alla utbrott.

Vi har tagit en kapsel varje morgon under några månader. Själv känner jag mig likadan som förut. Sonens utbrott kan möjligtvis ha minskat något i antal, fast däremot är utbrotten mycket värre och våldsammare. Han är mycket aggressivare och slåss mer.

Många har skrivit att de inte märkt resultatet förrän de slutat med omegan och märkt skillnaden. Vi har haft uppehåll i ca en vecka och det är inte värre nu än under tiden...

Hur länge ska man äta E-epa innan man ser resultat? Är kanske en kapsel per dag för lite? Ska vi prova någon annan sort i stället?

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)