Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Mega -Omega till alla! :-)

Hej alla!

Jag har gett min son Eye-G några månader, men tyckte inte att det gav så mycket. Så jag avbröt det hela eftersom den även är dyr...

Nu märks en S T O R skillnad efter någon vecka i hans humör och beteende! Han skriker, bråkar och lyssnar inte! Beror detta på att jag avbröt omegan tros? Kan det ta nån vecka innan det märks eller så?

Jo, ska börja ge igen och funderar på om jag skulle testa att kombinera Eye-Q med typ PlusEpa kanske... ? Vad tror ni andra?

Vilka doser ger ni era barn? Min son (snart 5 år) fick full dos av Eye-Q:n, alltså 6 tabletter om dagen. Vilken dos ger ni på PlusEpan?

Tack på förhand ! =)

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Min son har ingen diagnos satt på sig, men har helt klart beteendestörningar. Det är det sociala samspelet som är otroligt omoget, känner inte alltid av de sociala koderna så att säga.

Ska försöka få tid till utredning snart, iallafall försöka få komma upp till BUP. Känner att jag behöver mer stöd i föräldrarskapet då man har barn med speciella behov.

Det är ju det att det går i perioder som är så svårt... Man börjar liksom hoppas på att det håller på att växa bort eller vad som helst, sen från ingenstans kommer bakslag som gör att man trillar omkull! Känns lite hopplöst emellanåt...

Men samtidigt är han världens sötaste, goaste mest kärleksfulla och spännande lilla kille... Men ack vad energi det går åt att hålla jämn takt samt för att hålla tålamodet uppe.

ooooh... Sen känner jag mig så ensam i det emellanåt... Det är mindre kul..

• lollisen
    Trollet Ludenben skrev 2010-06-01 23:05:32 följande:
    skickar lite kramar... vet hur det är att vara där innan man har fått hjälp från bup, diagnos eller inte men känslan av att ha det jobbigt och att säka hjälp känns lite tufft. Har en son, 7 år med asperger och ADHD. Han kan heller inte sociala koder och sånt.
    Tack för kramarna kära du... De värmer även om det bara är genom cyberrymden.

Ja, det är jobbigt när man inte kommit in i snurran med BUP och alla än, när man liksom bara går å väntar på att de ska ta emot en. Man vill veta, samtidigt som man är skräckslagen.

Nu har jag iallafall beställt PlusEPA och ska börja ge lilleman Eye-Q igen. Nu är han hos sina morföräldrar ett par dagar då jag MÅSTE få vila upp mig lite! Nej, det är inte det ultimata stället för honom, då de inte alltid har det bästa tålamodet eller förståelsen för hans beteenden, men han älskar dem och vill gärna vara där, så jätteilla kan det väl inte vara heller...

Ibland får man välja, pest eller kolera. Han hadde mest bara fått höra gnäll från sin trötta mamma nu oxå. För nät jag blir för trött, så försvinner allt tålamod och förståelse... Tyvär...

Men snart är jag på topp igen! =)
  • lollisen

Hojj hojj!!

Började ge lillleman Eye-Q nu i dagarna igen, samt två MorEpa (1 morgon och 1 kväll) och hör å häpna, Killlen LYSSNAR ju emellanåt på vad man säger, samt utbrotten kommer mer sällan...

Jösses vilken skillnad!! Märkte inte den första gången jag började, men NU... oojj! Nu märks det en SUPERskillnad!

Skönt att se skillnad! Både jag och sambon märker massor:... Undrar hur det blir när PlusEpan kommer då....? Undrar om den ger andra resultat?

HUr går det för er andra? kram kram

• lollisen

Oooh! Idag beställde jag hem PlusEpa! Hoppas att vi märker skillnad då sonen börjar med dem med. Det ger bra resultat med EyeQ, så dem i kombo kanske blir toppen!? *hoppas hoppas*

Vad tycker ni andra? Ger dessa bra resultat? Har förstått att man kanske bör ge dem på morgonen och inte på kvällen?

Kram till er!

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)