Little Ms Chatterbox skrev 2010-04-18 20:57:26 följande:
Vi har delat upp det, 2-3 ggr/dag. Sonen klarade inte av att svälja hela kapslar så vi stack hål på kapseln och klämde ut på sked och hällde på lite yoghurt så han kunde ta det så och då hade 6 kapslar blivit väldigt mycket att ta direkt.Sen har jag märkt att iaf vår äldsta son tar upp Omega väldigt fort, oftast efter någon dag har det varit full effekt. Men det går lika fort ut ur kroppen också, har man missat en kväll har han sovit dåligt och har varit mycket sämre nästan morgon. Så att dela upp mängden Omega under dagen har varit bättre för honom.Min son har bla diagnosen ADHD och han har lite nojor för sig när det gäller mat och sånt och har hänt att han har spytt av äckelkänslor för något väldigt banalt, och om han hade tagit 6 kapslar så hade ju allt gått förlorat.Omega kan ha en laxerade effekt vid överkonsumention så det kan slå riktigt på magen om man tar 6 st direkt på morgonen.Man behöver inte ta 6 kapslar direkt, det tar bara längre tid att bygga upp depåerna. Jag tänkte på om hela familjen ska börja med 6 st om dagen blir det en ganska stor summa direkt. Ni gör givetvis som ni själva vill
Hej igen, fick kapslarna idag och tänkte att vi börjar med tre till middagen. Men sonen (fyller sju i sommar) ville ta alla sex, vilket han gjorde. Han svalde dem hela med lite vatten! Jag blev väldigt förvånad/imponerad, själv har jag svårt att svälja "stora" tabletter etc. Dottern, fem år, hade lite problem, men lyckades sen äta lite mat, stoppa in en kapsel i munnen och svälja samtidigt som maten. Även hon ville ta sex kapslar direkt!
Men vi får väl se hur det blir med magen nu då... Ska nog ändå försöka lägga upp det så de tar tre på morgonen, tre på kvällen.