Inlägg från: Paninaro |Visa alla inlägg
  • Paninaro

Mega -Omega till alla! :-)

Hej alla Omega-experter!

Jag lider av eksem som kommer och går i perioder. Jag har varit hos läkaren som konstaterat att jag har atopiskt eksem. Orsaken till det vet man ju inte. Jag smörjer med kortison och det hjälper väl lite.
    Jag vill minnas att jag läst att det finns någon typ av Omega som kan lindra dessa besvär. Är det Omega 3? I så fall vilken sort tror ni passar mig bäst?
    Lite bakgrundsinfo om mig; jag är kvinna, 34 år och hoppas att snart vara gravid igen. Vad ska jag välja i denna djungel av produkter?
    Tacksam för alla tips!

• Paninaro

Hej!
    Skrev nog mitt inlägg i en gammal tråd så jag kopierar in det här också och hoppas att det här är den senaste tråden...

Undrar om någon kan hjälpa mig med svar på denna fråga.

Jag har köpt MorEPA till mina barn. Såg på förpackningen att det stod (på den norska) innehållsförteckningen att det ska ges till barn över 3 år. Det stod ingen motsvarande rekommendation på svenska.
    Ska jag avvakta med att ge till 1-åringen?

• Paninaro

Tack för svaret! Man blir ju lite tveksam när rekommendationerna är olika. Då behöver jag i alla fall inte oroa mig för innehållet som sådant.
    Jag tänkte såklart sticka hål på kapslarna. Inte ens min 5-åring fixar att svälja dem hela, de blir kvar på tungan hur hon än försöker. Flört

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)