Inlägg från: JennyOEmilia |Visa alla inlägg
  • JennyOEmilia

Mega -Omega till alla! :-)

Hej!

Jag hittade precis denna tråden. Bra tråd!
    Min son är 4 år och har koncentrationssvårigheter, får en del utbrott, lyssnar inte, överaktiv osv...
    I fredags började jag ge honom Eye Q flytande olja. Jag ger honom 7,5 ml morgon och kväll och tänkte göra det i 12 veckor.
    Har läst lite blandade effekter på nätet. Vissa tycker det är som dag och natt och vissa ser ingen skillnad.
    Ni som märkt skillnad, NÄR ungefär märktes det?

Är det någon som har något annat tips om någon produkt som man ska komplettera med eller räcker det med Eye Q?

Vore jätteglad om någon kunde svara på mina frågor.

Mvh Jenny

• JennyOEmilia

Tack för ditt svar Trollet.
    Nu har ju min son ätit Eye Q sedan i fredags och eftersom han går på dagis på dagarna så har jag inte märkt någon skillnad än. Men han sover verkligen jättebra på nätterna och har lättare att komma till ro på kvällarna.
    Han sover nu 11 timmar på natten och då får vi väcka honom på morgonen!
    För givetvis blir han ju på bättre humör och får mindre utbrott om han har sovit gott, så jag kommer absolut fortsätta med Eye Q liquid till honom.

Har köpt kapslarna till min dotter som är 9 år. Hon gillade inte den flytande. Men hon har inga "problem", vill bara ge henne det för att hon ska kunna koncentrera sig bättre i skolan osv...

Floff> Tror verkligen att du ska prova Eye Q till din son. Verkar ha en lugnande effekt. Vore intressant om du skrev här om du märker någon skillnad.

• JennyOEmilia

Nu har Oliwer ätit Eye Q flytande med vaniljsmak i en vecka och det är verkligen stor skillnad på honom! Han sover som en stock på nätterna. Han har inga stora utbrott, men han är fortfarande envis och testar gränser... Men det hör nog till åldern.
    Han har även börjat prata mer och är lugnare i humöret.

På dagis har jag fått jättemycket berömm att han har skött sig bra i situationer som inte har gått så bra tidigare osv... och jag har inte talat om för dem att jag har börjat med Eye Q. Ville se om de märkte någon skillnad utan att veta om Eye Q och det gjorde dem!!!

Så jag kommer absolut fortsätta med Eye Q flytande till honom. Köpte en flaska på www.caredirect.se för 175 kr och det var fraktfritt. Det billigaste jag kunde hitta. Kom direkt hem i brevlådan. Smidigt!

Till sommaren när vi ska på semester får jag nog köpa tuggisar med tanke på att flaskan ska stå i kylet...

Emilia, min stora tjej på 9 år äter kapslarna, men henne märker jag inte någon skillnad på. Hon har ju dock inte några utbrott heller. Men jag tror absolut det är bra för henne i skolarbete osv.
    Hon har däremot fått bättre hud. Hon har varit torr under näsan i flera månder och jag har smörjt med allt möjligt utan resultat, men denna vecka har det läkt ut!

Är så glad att jag har hittat Eye Q <3

• JennyOEmilia

Floff> Hoppas det blir bättre. Tror inte du behöver vänta så jättelänge på resultat. Tre-fyra dagar kanske som mest.
    Hoppas denna natten går bättre.

• JennyOEmilia

lollisen> Precis vad jag undrar också.
    Förra veckan var min son (4 år) mycket lugnare och sov bättre, men denna vecka har det inte varit lika bra som förra.... Men han äter Eye Q flytande 7,5 ml morgon och kväll.

Hans humör har blivit bättre och man kan resonera med honom nu utan att han får så stora utbrott.

Lollisen> Har din son adhd eller ger du det bara för hans sömn och utbrott? Min son har ingen diagnos.... inte än i alla fall....

Kan man få bättre effekt om man kombinerar PlusEpa och Eye Q?

• JennyOEmilia

Lollisen> Hoppas det löser sig med allt. Jag får väldigt mycket stöd från förskolan med Oliwer. Vi jobbar väldigt mycket med honom och vi har en liten bok som vi skriver i varje vecka i både jag och en pedagog så vi vet hur det går hemma och på förskolan. Dessutom så har de anställt en extra pedagog på 75% för att de ska hinna med Oliwers krav.
    Alltså har de tex röresle och Oliwer blir uttråkad, så går han bara därifrån och vill leka med annat och då tar en av pedagogerna med honom och leker i ett annat rum så de inte förstör för hela gruppen... osv

Sedan har vi gått på möten med specialpedagogen och satt upp kortsiktiga mål. Har gett oss tips om att tex förbereda Oliwer så gott det går inför vad som kommer hända osv. Och sedani höstas har han gjort jättestora förändringar. Tex vi har alltid fått tvinga på oliwer kläder. Han har alltså varit helt omöjlig och trotsig. Så min man har fått hålla i honom och så har jag fått tvinga kläderna på honom. Han har inte velat borsta tänderna eller bli fastspänd i bilen osv... men allt det har försvunnit nu. Det är väldigt sällan han krånglar med det nu så det ger resultat om de på förskolan jobbar tillsammans med en för annars känner man sig så ensam och så tycker man att INGA andra barn, BARA min är så jobbig.. mm mm.

Eftersom vi har sett så stor förändring de senaste halvåret så kanske det beror på mognad hos Oliwer. Att han kanske bara har mycket energi och stark vilja.
    Jag tror att de på förskolan skulle föreslå en utredning om de misstänkte adhd eller liknande.

I morse var han världens goaste. Fick både flera pussar och kramar när jag lämnade honom på dagis. Det är nämligen inte alltid man får det. Han har bråttom in och leka!

Fast vissa dagar är jag till 99% säker på att han har ADHD och vissa dagar tvekar jag. Och visst är jag orolig. Man vill ju sitt barn det allra bästa.

Kram till dig och här kan vi gärna stötta dig.

• JennyOEmilia

Bettiz- bra fråga. Hoppas någon kan svara här.

• JennyOEmilia

En fråga till er som kan....

Jag har gett mina barn Eye Q sedan den 21 maj och ger då den höga dosen och det ska man ju gör i 12 veckor. Jag har växlat mellan flytande, kapslar och tuggisar för de tröttnar snabbt på att ha en och samma...

Tänkte jag kunde byta till typ Eskimo kids. Men på den förpackningen står det ju inte att man ska ge en högre dos de första 12 veckorna. Det står att dosen bör ej överskridas eller något likande? Mina barn är 4,5 och 9 år. Är de för gamla för den?

Ska jag vänta att byta tills det gått 12 veckor? Vad hade Ni gjort?

• JennyOEmilia
    Trollet Ludenben skrev 2010-06-28 20:57:07 följande:
    vi har eskimokids till minsta sonen på 16 mån. Den är för barn mellan 1-12 år så den kan du ge. Det är samma dos för alla och från start, inte som på eye-q där dosen minskas efter 12 veckor.
    Varför ger du omega3?? Vi ger minsta sonen mot sömnen, han sov ganska dåligt föut men nu sover han mycket bättre.
    Den stora sonen får e-epa för ADHD/asperger. Det är olika omega3-sorter för olika saker som man vill behandla. Gällande sömnen kan man ta den man tycker passar. Eye-q, eskimo eller någon annan sort. För ADHD/koncentrationssvårigheter är det bättre med en olja som innehåller endast EPA.
    Jag ger det främst till min son som är 4 år för han har varit jobbig, svårt att koncentrera sig, får ilskna utbrott, lyssnar inte osv... Det har blivit MYCKET bättre sedan han började med Eye Q. Hans utbrott blir färre och när han väl får utbrott går de över relativt snabbt och hela han känns lugnare och man kan kommunicera bättre med honom.
    Idag var jag och köpte MorEpa med jordgubbssmak. Ska köra med det ett tag och se om det fungerar.
    Emilia som är 9 år ger jag bara för att hon ska kunna koncentrera sig bättre i skolan och för att det är bra för hennes hälsa. Men jag märker ingen skillnad på henne, men hon har inga problem sedan tidigare heller.
  • JennyOEmilia

Köpte GT idag för på första sidan står det:
    Ny enkel metod: Så får du bukt med ditt barns utbrott.

Och där stod det om en familj som har fått så bra resultat med PlusEpa. Är det så stor skillnad om man äter den istället?
    Är det någon här i tråden som var med i artikeln?

Oliwer har ju gjort stora framsteg och är mycket lugnare sedan han började med Eye Q, men han har fortfarande envisa utbrott ibland så det kanske skulle bli bättre om vi började med PlusEpa, nu får han två MorEpa per dag.

Skulle vi märka någon skillnad om vi bytte? Har ej märkt någon skillnad från Eye Q till Morepa.

• JennyOEmilia

Jag har beställt PlusEpa nu och ska prova det.

Anne h: Ger du endast en kapsel till ditt barn på morgonen då eller?

• JennyOEmilia
    Fizens mamma skrev 2010-07-15 07:09:19 följande:
    jag ha en pojke på 5 snart 6 å han har alla tecken man kan ha på adhd men ingen inom sjukvården tar mig på allvar om att jag tror han har det. de säger att han är som vilket barn som helst. det har inte gjorts några utredningar på honom än tyvärr, nu börjar han skolan till hösten (lek å lär) och jag är mkt nervös över hur det ska gå. jag undra om man kan ge vem som helst PlusEpa, alltså om jag kan ge honom det trots att han är bara 5,5 år å inte har fått diagnosen än????? snälla ni med erfarenhet svara mig, vet inte vart jag ska vända mig.
    Omega 3 är ju bra för alla barn. Är bra för hjärnan och inlärning. Jag ger min 4 åriga pojk det för hans "humör" och utbrott. Han har inte heller någon diagnos. Vissa dagar är jag helt säker på att han har ADHD men ibland så tror jag att det går nog över när han växer till sig... och det senaste halvåret har han gjort väldiga framsteg så nu ser det ljusare ut, men ibland när han får sina utbrott så börjar man ju undra igen. Men jag tror att omega 3 kan hjälpa honom nu när han utvecklas och ska lära sig mycket.

Har även en dotter på 9 år som får omega 3 och hon har inga tecken på ADHD, men jag ger det för hennes hälsa och så kan hon koncentrera sig bättre på skolarbete mm.

Du har inget att förlora att starta med Omega 3. Jag började med Eye Q flytande vanlij och blandade lite med saft sedan köpte jag både kapslar och tuggisar för att variera. Nu har jag provat Morepa junior ett tag och igår beställde jag hem PlusEpa. Man får helt enkelt prova sig fram. Hittills har jag tyckt bäst om Eye Q, men PlusEpa tycker jag verkar bra och man behöver bara ta en kapsel. Eye Q ska man ta högre dos de 12 första veckorna.

Alla barn borde äta Omega 3!
  • JennyOEmilia

Idag börjar Oliwer med PlusEpa. Hoppas hans humör blir bättre.

Emilia får fortsätta med Eye Q.

• JennyOEmilia
    AnnCamilla skrev 2010-07-17 00:33:35 följande:
    börjar med eye-Q idag, har en treåring som vaknar varje natt 
    Hur går det? Har du märkt någon skillnad?
  • JennyOEmilia
    Bojjan84 skrev 2010-08-06 13:26:41 följande:
    Hejsan!
    Kan någon hjälpa  mig i denna omega jungel?
    Min son 5½ skulle behöva något som hjälper honom med hans humör och bromsa ner hans impulser lite och gör honom mer harmonisk...
    Vi misstänker inte nå adhd el liknande och han somnar bra (vaknar dock lite tidigt : /
     Vad skulle passa honom?
    Jag är ingen expert på området, men jag har en son på 4,5 och han började med Eye Q flytande och då börjar man med en högre dos och då märkte jag att han blev lite mer harmonisk och det gick att prata med honom mer, men sedan så började han tröttna på att ta dem och jag bytte märke för att det skulle vara lite roligare och under semestern så har det blivit lite si och så med att ta dem och han har varit väldigt envis och arg.

Men igår fick jag i honom en plusEpa på morgonen och två kapslar Eye Q tuggisar på kvällen och idag är han lugn och glad.

Du får testa dig fram. Kanske börja med morepa eller eye q?

PS min son har inte heller adhd eller någon annan diagnos.
  • JennyOEmilia

Jag har gett Eye Q sedan i maj till min lilla 4,5 åriga buspojk. Han har ingen diagnos, men han är väldigt aktiv, envis och får utbrott. Såg ingen större skillnad i början, bara vissa dagar som var bra osv.. Men har fortsatt med Eye q. Han får tuggisar, två om dagen nu och nu har han blivit en jättego kille. Nästan inga utbrott och får han det så går det över väldigt fort och man kan prata med honom. Han är lugnare och hag mognat på ett bra sätt. Tror ändå att omega är bra för positiv utveckling hos barn, även ifall man inte får super-effekt med en gång...

Min 9 åriga dotter får också Eye q. Hon har inga problem med något utan jag ger det för att hon ska kunna koncentrera sig bra på lektionerna i skolan.

Själv borde jag äta Omega för jag har hjärt och kärl sjukdomar i släken.

Ni som vet, är det någon Omega som är bättre för hjärta och kärl än någon annan?

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)