• Nea76

Mega -Omega till alla! :-)

Hej alla omegaexperter!

Har en fråga, hur mycket omega kan man ge sina barn? Jag vill inte ge omega-6 utan kör bara med omega-3 (tar vuxenkapslar och klämmer ut innehållet i vällingen)...hitills har jag gett 1-2 kapslar om dagen vilket ger 0,4-0,8 gram omega 3 per dag. Jag har en son med cp skada och funderar på att öka dosen för att se om han utvecklas bättre.

Kända biverkingar är vad jag har förstått lättare blödningsbenägenhet och diarré?? Men då krävs det väl ett par gram iaf??

Tacksam för svar!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Tack för svaret!! Förstår att det är väldigt individuellt vad man ger och det är väl bara att prova sig fram. Tycker själv att jag ser att mina tvillingar har utvecklats snabbare när jag ger omega 3, visst kan det vara en tillfällighet men eftersom de är för tidigt födda så vill jag prova allt som kan hjälpa dem.

Sonen har bara CP med motoriska svårigheter, ingen EP eller annat. Anledningen att jag inte ger omega 6 är de får i sig tillräckligt med den vanliga maten!!

Jag se om jag kan öka mängden omega 3 lite och se vad som händer, värt att prova tycker jag!! 1 gram vore ju rimligt att testa om EyeQ rekommenderar 2.4 g initialt.

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Men som jag förstår handlar det inte bara om omega 3 utan balansen mellan omega 3 och omega 6 och eftersom vi får i oss omega 6 i så stora mängder i vår vanliga mat så kan det behövas balanseras upp med omega 3.

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Nej, nu anmäler jag ditt sista inlägg. Tycker det var riktigt otrevligt att jämföra användandet av omega 3 med pedofili. Nån måtta får det faktiskt vara!

Jag antar att du lever som du lär och inte åtnjuter någonting av de de fördelar som det moderna samhället för med sig? För gör du det kan jag garantera att du tär på jordens resurser...tror ingen av oss i tråden vill förstöra jorden och precis som du engagerar dig i omega kanske vi engagerar oss i något annat?

Var sak har sin plats, håll dig till dina egna trådar. Om vi är intresserade av att diskutera detta med dig så kommer vi dit! Annars inte!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Jag tror det är fel väg att gå, vill du påverka människor och inte bara uppröra så sluta upp med dina liknelser. Det enda som händer är att man blir förbannad på dig och skiter i ditt budskap.

Själv slutade jag köpa ACO:s omega3 efter att ha sett dokumentären på tv eftersom de köpte upp från den leverantören. Det gjorde jag självmant, dock skulle jag aldrig ta in det du säger på det sätt du säger det...så du gör dig själv en stor otjänst med din otrevliga attityd.

ღ stolt tvillingmamma ღ
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)