Little Ms Chatterbox skrev 2011-09-22 13:53:17 följande:
Om det verkar funka att ta kapslar ändå, att du sticker hål med nål och ger på sked elelr om han bara har den i munnen tills den har löst upp eller bara sväljer den hel så tycker jag att ni skulle kunna fortsätta med kapslar av rena ekonomiska synpunkter. Flytande är nämligen dyrare per dagsdos. Fast är det krig och tandagnissel varje kväll så är det ju inget att stå efter att han ska ta kapslarna utan lika gärna kan ta flytande. Bara ett litet tips.
Jag vet inte effekten av att ge lite men inte helt identiska preparat morgon och kväll så välj en produkt som ni gillar och verka funka och öka den om ni inte är helt nöjd med effekten. Om ni inte ändå blir helt nöjda så skulle jag nog välja att lägga till PlusEPA, även om din som kanske inte har aggressioner och explosivt humör så kan det göra att just de Autistiska dragen blir mildare, han kanske blir lite mer öppen och mer "här" i denna världen. (Jag har ju ingen aning om hur mycket problematik det är runt din son)
Dosen som står på förpackning är för att tillverkarna måste följa rekommendationerna över hur mycket Omega som en normal kropp behöver. Det är reglerat enligt svensk lag som då följer konsumentverkets riktlinjer när det gäller hälsokost/naturläkemedel.
Om en person behöver mer Omega, vad det nu än beror på, kanske inte kan tillgodose sig den från maten eller behovet av Omega är större hos den här personen så får man dosera efter det. Eskimoer och andra naturfolk har ätit Omegarik kost i tusentals år. De har varken fiskfjäll eller gälar

Omega har viss effekt på magen, lösare avföring och Omega-3 har blodförtunnande effekt.
Ja att sticka hål på kapslarna och ge i nått att dricka har aldrig varit något problem!!
Om jag skulle ge både EyeQ och PlusEPA i vilken ordning isåfall? alltså morgon eller kväll?
Tack för att du e såå bra i dina svar