Little Ms Chatterbox skrev 2010-09-28 17:56:43 följande:
Du kan börja när du vill. En del produkter finns i flytande och andra i kapslar man man kan sticka hål på en kapsel och klämma ut innehållet över mat eller tex på en sked yoghurt. Åldersrekommendationerna är främst för att det ska vara enkelt att ge barnet det. Kan vara svårt för en 1-åring att svälja kapslar. Min ena 3-åring har lärt sig att svälja kapslar ibland. 4-åringen försöker men klarar inte av det och äldsta som är 8 år har svalt i snart 1 år. olika för olika barn.
Får jag fråga vad för sort du själv tar?
Har köpt nu den de hade på ica, Friggs flytande med apelsinsmak, är lite fundersam till hur mkt man ska ge, på frp stod det 1-5 tsk i veckan men antar att det är för en vuxen.... Provgav en liten mängd igår och den slank ner tillsammans med efterrättsyoghurten, knappa mängden i en liten kapsel, kan det vara lagom?
Själv äter jag lite olika märken, oftast Pharbio (tror jag den heter), stora kapslar säljs på apoteket. Men ibland blir det ett annat märke, Friggs finns på ica så den kan det bli ibland.
Vet inte om det här med omega är någon superkur för allt och alla men man kan ju prova :D Min förhoppning är att det kanske kan göra dottern något lugnare, som jag har hört att det kan göra. Annars har hon fin hud och är sällan sjuk. Själv är jag också friskheten själv och är en sån där person som nästan aldrig är sjuk och är pigg och glad för det mesta, sen om det beror på omegan vet jag inte..... Men att jag käkar omega och en kvinnovitamin varje dag skadar nog inte iaf...