Inlägg från: SMARAGD |Visa alla inlägg
  • SMARAGD

Mega -Omega till alla! :-)

Hello

Jag har inte gått igenom trådarna. Tänkte jag skulle fråga o se om ngn vill svara. Är det bara eskimå kids som finns som flytande omega att ge min lilla grabb på 14 månader?

• SMARAGD

Hellu =)

Blev eskimå kids idag =) Grabben smaskade i sig utan probs=)  Tycker 1 tsk verkar så lite bara:P Men gissar att dem vet vad dem ordinerat av en anledning =)  Får man en superunge om han får en matsked? haha :P *skojar*

• SMARAGD
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-10-02 10:03:50 följande:
    Det stod inget på produktinformationen om att det är E-vitamin med i. Antingen så var det inte en fullständig produktinformation eller så är det inte E-vitamin med och det bör det vara. E-vitamin är en antioxidant, det gör att fettet inte härsknar, en process som fortsätter även efter intag. Härsken Omega gör ingen som helst nytta.

I regel så har odlad lax inte lika hög halt Omega som vildfångad. Det beror på att fiskar inte producerar Omegan själva utan de får den genom kosten. Omega kommer från alger som fiskar äter, eller annan fisk som är Omegarik och odlad lax har inte lika stor tillgång till det här. Var den här fisken kommer ifrån verkar vara svårt att få reda på. Det stod inget om vem som var tillverkare för vidare information.

Bra olja kommer från tex djuphavsfisk eller från fisk som är "godkänd" (inte fiskad utanför tex västsahara eller utrotningshotade arter.) Hur det är med just vildfångad lax vet jag inte. Sen kan ju odlad lax få mat som är Omegarik men det känns lite långsökt.
    Det är ganska billigt per dagsdos och då drar jag gärna mig undan om man tänker på att den bättre kvalitets oljan faktiskt kostar. Men maila säljaren och fråga om de kan svara på varifrån fisken är fiskad och fullständig innehållsförteckning. Om du får ett tillfredsställande svar så kanske det är en bra produkt.

Jag känner att jag verkar lite skeptisk men när säljaren inte sätter ut mer info så undrar jag varför.
    Vad rekomenderar du för någon? Utan att mena att låta snål, (är lite sparsamma just nu) inte för dyrt... Gärna högt innehåll, så man slipper ta fler=)
  • SMARAGD

Såg by the way ngn på ÖG, gissar att den inte är bra elelr? kostade bara 20 kr burken typ............

• SMARAGD

Usch.. Haha när jag var gravid med mn son så åt jag omega (dem du ifrågasatte lite iom hurvida d fanns Evita i elelr inte) o rapade fisk. Jag kräktes massor innan under graviditeten, kräktes inte mindre efter fisksmaken efter rapen. URK!!!!

• SMARAGD

just, ang det, dem jag frågade om förutom o du sa att d inte stod om E vitamin.. Jag hittade en öppnad burk idag o den e ju sen 1 år tillbaka, måste den vara iaf=)  Den luktade inget konstigt nu =) så troligen inte härsknat = )

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)