Inlägg från: Emmylou |Visa alla inlägg
  • Emmylou

Mega -Omega till alla! :-)

Hej på er!

Efter att ha lusläst bl.a denna tråd har jag idag gett sonen (15 månader) Eye Q. Ska bli mycket spännade att se om det har effekt mot hans många uppvaknanden på nätterna! Jag hoppas innerligt, är snart ett vrak..

Jag ringde numret som står på flaskan och fick rådet att ge 10 ml per dag i 12 veckor, det gäller tydligen barn upp till 2 år (efter 12e veckan 5 ml). Hon avrådde att hälla det i välling, kall vätska om man behöver späda. Men, sonen smaskade i sig Eye Q vanilj utan grimaser. Bra start Nu får vi se hur sömnen blir snart.

• Emmylou

Hej!

I natt sov sonen utan avbrott till 05 för andra gången i sitt liv! Sen somnade han om och sov till 07. Sovfest!! Är helt förundrad om Omegan kan ha haft sådan snabb effekt, men det verkar ju för klockrent för att vara slumpen. Ska blir intressant att se hur det fortlöper!

Trevlig helg!

• Emmylou

Han sov som en stock på dagsvilan också. Non stop i 2 timmar, det händer bara när vi varit på öppna förskolan och det har varit full rulle hela fm. Idag har vi haft lugn mys-fm, men som skrivet var John Blund där länge ändå

• Emmylou

Hej!

Tessan L: Vi kör med flytande Eye Q, finns i vanilj- & citronsmak. Vi har vanilj, sonen mumsar glatt i sig. Har läst om många som tycker den är bra. Det är mkt forskning gjord på Eye Q också, främst gällande överaktiva barn. Sen verkar dom ha noggranna kontroller vad gäller renhet, dvs fri från gifter osv.

Sonen är fortrarande förkyld, dessutom ett gäng tänder som kommer samtidigt. Första natten med Omega sov han som en stock, sen kom snuvan. I natt sov han utan uppehåll från 20.15 till 06.15, 10 timmar! Rekord!! Sen somnade han om 1 timma till. Det måste vara Omegan! Håller tummarna för att snuvan försvinner, tänderna växer ut och han fortsätter sova ännu bättre

• Emmylou

Halloj!

Sonen är fri från sin envisa snuva. I natt sov han utan uppvak från 20 till 06.45, då makens larm väckte oss. Helt otroligt! Det var nytt rekord igen

Majlo skrev 2010-11-12 11:52:26 följande:
    Jag undrar om det har någon betydelse för effekten på omega-3 om man blandar i kall eller varm vätska??

Jag ger Mor-EPA mini junior, och brukar blanda antingen i välling (då varm, såklart) eller i juice eller nyponsoppa
    Spelar det någon roll?? 
    Min son får Eye Q, jag ringde och fick svaret att den skulle blandas i kalla drycker eller pure´, varma kunde eventuellt förämra kvalitén på oljan. Men, om jag var du så skulle jag kontakta kundtjänst och fråga om just eran Omega.
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)