Little Ms Chatterbox skrev 2011-01-20 12:52:29 följande:
Den rekommenderade dagsdosen är för normalt dagsbehov, att överskrida den med mer Omega kan ge lösare avföring, det är den mest kända biverkningen men sen så innehåller ju Eskimo kids även andra saker så som vitamin D, men inte så mycket som D-droppar som man rekommenderas av BVC att ge. Om man ger mer Eskimo kids så kan man utesluta D-dropparna.
De rekommenderade dosen på förpackningen måste tillverkarna skriva ut annars mister de sin rättighet att saluföra naturläkemedel i Sverige. Den dosen utgår ifrån vad en normalpersons dagsbehov är, av en eller annan anledning så kan vissa personer behöva mer Omega, så för att få effekt så kan man testa att ge mer. Men om du känner att du blir orolig över att ge större dos så ska du inte göra det. Det är viktigt att du känner dig säker i den handlingen. Och eftersom att du inte har sett någon förbättring så verkade det inte hjälpa heller med att öka dosen. Så spar de pengarna.
Jag ger mina barn större dos än rekommenderat, jag känner ingen oro över det. Jag ser klar förbättring vid ökad dos så mina barn kanske inte ens tar upp all Omega de får i sig när de får rekommenderade dosen, eller så har de större behov av mer Omega.
Jag kommer inte ihåg om du har skrivit när på dygnet du ger Eskimo kids. På morgonen, kvällen eller uppdelat under dagen?
Det kan ju vara så att det är på fel tidpunkt för ditt barn. Bara en tanke, om du ger tex på morgonen så hinner effekten gå ur kroppen framåt natten eller om man ger på kvällen så kan det vara fiskupprapningar som stör.
Jag vet inte alls vad det kan vara bara några saker som jag tänker på. Låter det inte vettigt på något sätt för dig så bry dig inte om att jag svamlar

Jag tänkte bara på att det står att man inte ska överskrida... Klart dom måste rekommendera ett dagsintag om du förstår hur jag menar.
Hon får dom till kvällen men hon beter sig likadant som hon gjorde innan hon började få dom, så är nog inga rapar där
Så då kanske hon får för mkt D-vitamin nu då. Nu gav du mig ytterligare en ska att fundera på