Inlägg från: Soffifi |Visa alla inlägg
  • Soffifi

Mega -Omega till alla! :-)

LindaLampa skrev 2011-01-30 11:56:44 följande:
    Jag vill bara berätta att jag har sedan en tid tillbaka givit mina barn eye q, en anledning till detta var pga att de har atopiskt eksem. Eksemen har kanske blivit lite bättre men de blir direkt värre när de är på dagis, tror det är ngt med maten (mkt hel- och halvfabrikat där, tyvärr). Men, de sover så himla bra på nätterna! Min 1½ åring, han vaknade alltid till flera gånger på kvällarna tidigare, och grät väldigt mkt. Men det gör han inte nu, sedan vi började med Eye q. Och jag själv äter omega 3 också, och upplever att min tidigare väldigt jobbiga pms har blivit bättre! I love omega 3!! Vet någon hur lång tid det kan tänkas ta innan man ser förbättring på eksem när man äter omega 3?
    Vi har gett vår dotter med atopiskt eksem Eskimo Kids, vet inte om det är det som gör det men från att ha haft eksem över i princip hela kroppen har hon nu bara en fläck på hakan och en på höger handled. Detta såklart i kombination med att vi smörjer med Miniderm dagligen och Mildison vid behov.

Jag har börjat fundera på om man skulle skaffa några kapslar istället, mest för att det känns mer praktiskt när man ska någonstans och då hon nu är 2 år kan hon lättare ta det.
    Vilka är mest lika Eskimo? Är det EyeQ? 
  • Soffifi
    Lisa1980 skrev 2011-05-09 20:33:23 följande:
    Tack snälla för ditt snabba svar, har precis beställt eye q nu. Beställde innan jag kollade tråden, tror jag ska testa Eskimo kids efter eye q då eftersom han är väldigt torr i huden. Det är ingen fara att byta mellan de olika, vet du nåt om det??? Typiskt att jag inte kollade tillbaka här först.

Tack igen :o)
    Fick tips att ge rapsolja då det ska innehålla det som är bra för huden, nu minns jag inte vad hon sa att det var; Omega 6 eller 9..
  • Soffifi

Hej!

Kan någon hjälpa mig att reda ut vad skillnaderna är mellan dessa:

Eskimo Kids
    Eye-Q tuggisar
    MorEPA tuggisar
    Pharbio Omega-3 Barn

Vi har en dotter med eksem, vad är bäst? Ingen ADHD eller så..

TACK! 

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)