Inlägg från: haberg |Visa alla inlägg
  • haberg

Mega -Omega till alla! :-)

Hej alla omega-experter : )! Skulle vilja ha lite hjälp med vad för omega-produkter vi ska köpa. Vi är en familj på 4 med olika problem.... Jag: adhd, ångestsyndrom, stressad, sömnproblem och jävligt jobbig PMS. ( visst låter jag charmig ; ) ) Sambon: trött och seg, svårt att koncentrera sig, glömsk, igångsättningsproblematik, extremt sockerberoende..... 2åringen: Har inget tal än, väldigt hyperaktiv, våghalsig, envis och med humör. Svår att söva, litet sömnbehov. 4 1/2åringen: adhd och vissa autistiska svårigheter, med mycket raseriutbrott, känslig, orolig, lättretlig, väldigt hypermoderna, kort tålamod, lätt frustrerad osv. Har läst om eyeQ och är övertygad om att vi alla behöver tillskott av omega3,6 och vad det nu heter. Vad säger ni?

• haberg

Hypermoderna var nog stavningskontrollens fel.... Hyperaktiv ska det va : ) Tror jag bara kör på eyeQ rakt av faktiskt!

• haberg

Tusen tack för ditt svar!!! Jag funderar såhär. Om jag tar 1 plus EPA och 2 eyeQ per dag. Sambon: 2 eyeQ Lilla bus: eskimo kids och mor EPA mini, rek dos. Stora bus: eyeQ och plusEPA, även där börja direkt med underhållsdosen. Blir lite nervös över att det är blodförtunnande faktiskt så jag tänker att vi testar såhär och så får vi utvärdera efter några månader. Om det inte ger tillräcklig effekt så kan vi börja överdosera då ; ). Vad tror du? Vi har ingen kontakt med bup efter utredning eftersom han inte medicinerar, har mailat lite frågor och så bara. Habiliteringen har kurser och föreläsningar och dom är superbra, men ingen personlig kontakt, dom träffar inte barnet. Så det blir mer generellt stöd för föräldrarna. Man kan ringa för personlig rådgivning. Sen går jag själv i öppenvården för jag medicinerar mot adhdn...ska få kbt i höst. Jag har boendestöd 1tim/vecka och vi ska få avlösning 8timmar/månad för sonen. Han har resurs i förskolan också, funkar jättebra där! När jag skriver ner allt så ser det ut som vi har massor av hjälp, fast i verkligheten känns det som vi håller på att gå under!märkligt det där... Funderar på att testa lite kostomläggning här hemma då främst äldsta sonen får extrema raseriutbrott av minsta lilla sockerintag. Planen är att ta bort mjölk och gluten också och allt hel o halvfabrikat. Vet inte om det kan hjälpa nåt. Har du testat nåt sånt? Tack snälla att du tog dig tid att svara! Må så gott! Hälsn Hanna

• haberg

Kom på att du får gärna skriva när på dagen de olika ska tas : ) tack igen!!!

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)