Inlägg från: SofiaD |Visa alla inlägg
  • SofiaD

Mega -Omega till alla! :-)

Min 8 årige son har ingen diagnos men har mycket bekymmer med humöret, sömnen, tål inte förändringar och lite annat sånt. Har gett honom eye q under några år, har testat att sluta med dem fast det går inte! Det märks direkt på hans humör och sömn framför allt. Han har haft mycket nattskräck och ofta vaknat flera gånger per natt. Numera sover han bra (vaknar dock och smyger in i vår säng utan att göra något väsen av sig) fast har en del problem med humöret. Tänkte därför pröva att ge honom Plus EPA och ändå hålla fast vid 2 kapslar eye q också, just för att han ska fortsätta sova bra om nätterna. Jag började ge plus epa igår och jag vet inte, men för första gången på flera veckor sov han hela natten i sin egen säng! Tillfällighet kanske, men kan inte låta bli att undra! Och inte ett enda utbrott eller varit irriterad idag. Kan det verkligen ha effekt så snabbt?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Andra natten sonen sover rakt igenom i egen säng! Inget dåligt morgonhumör och allt går smidigt utan ett enda bråk eller irritation (från oss båda)! Har haft två riktiga drömmorgnar! Tänk om det alltid kunde få vara så, vilket himmelrike!!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    plura skrev 2011-08-30 08:53:26 följande:
    Det står säkert nånstans i tråden, men läsa igenom mycket är inte min starka sida -så jag frågar istället

Vet ju att det finns olika mängd epa och dha i de olika omegorna. Vad jag förstått så är epa den som är mest effektiv vid just npf...Men vilken är starkast och "bäst" och varför?

Jag har väl tänkt att hela familjen ska få äta vidare på de vanliga omega 3 kapslarna vi har, men att maken och äldsta sonen ska prova nåt starkare. Då dessa inte verkar göra nån skillnad.
    Men vad ska man satsa på för sort? 

Eye Q har hjälpt min son en hel del och nu har jag även lagt till Plus EPA och det har verkligen bra effekt på hans humör och uthållighet! Så den varianten funkar här! Sen vet jag att äve Mor EPA ska vara effektivt, men har inte testat det.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

En sak har jag funderat över! Min son har ju inte blivit diagnostiserad med något, han har mest periodvis haft problem med dåligt humör, uthållighet och varit lite allmänt svår att ha att göra med Ibland ska jag säga, för han kan vara precis tvärtom också! Men omega 3 har ju haft uppenbar effekt för de där dåliga dagarna är väldigt sällsynta nu + att vi verkligen jobbat med hur vi är mot varandra här hemma (dåligt humör föder ju tyvärr ofta dåligt humör). Men nu kommer den lite dumma frågan... Då hjälper omega 3 även på de som inte har ADHD? Eller har min son ADHD? Förvirrad jag känner mig just nu

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Vilken sort rekommenderas om man vill ge det bästa för ögat och synen? Nån som vet?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)