Inlägg från: LiveHappy |Visa alla inlägg
  • LiveHappy

Mega -Omega till alla! :-)

Startade en tråd precis om omega-3 men sen såg jag den här tråden, tänkte att ni kanske är duktigare på det här än mig. Mina barn älskar fisk och äter det ofta, så dom får "bara" kosttillskott, tycker inte dom behöver extra omega. Men jag äter aldrig fisk och har hört att omega3,6,9 påverkar hud, hår, syn (stämmer det?). Jag har ätit omega-3 Forte ett tag men det är så fasligt dyrt, finns det något billigare alternativ? Har läst att dom är bäst i test nämligen.

• LiveHappy
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-09 17:25:10 följande:
     Omega-3 forte innehålelr bara just Omega-3, inte Omega-6 (GLA) och Omega-9 så om du vill ha i dig Omega-6 & -9 också måste du lägga till någon produkt eller byta preparat. (dvs om du inte ändrar kosten)
    Vad betalar du för Omega-3 Forte? Och vad vill du ha för något istället? Vilka Omegor?
    Billigaste produkter hittar du ju på nätet, att handla i hälsokostbutiker kan vara väldigt dyrt för samma produkt. 

Jag tycker vitaminvaruhuset.se har bra produkter och levererar snabbt, om man handlar över 500 kr är det fraktfritt. 
    Okej men jag byter heller produkt än handlar en tredje burk varje månad.
    198 kostar den där jag handlar den, tror inte just den finns billigare faktiskt.
    Jag vill helst ha både 3,6 och 9.  

Ska kika på länken.. 
  • LiveHappy
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-09 17:49:25 följande:
    Eye Q på vitaminvaruhuseet.se kostar 284 kr för 180 kapslar, det borde räcka i 3månader för dig, du behöver inte äta någon högre del i början. 
    Mor-EPA mini kostar 209 kr för 1 månad. Men då är det inte Omega-9 i någon av dom. 
    Att få tag på bara Omega-9 vet jag inte om det går, borde det göra men jag vet inte var eller vilka märken som är bra. Tyvärr

Nu har jag betett mig som en stalker och sökt på FL om vad du skrivit. Verkar som om du vill ha allmänt bättre hud och hår? Jag har köpt ricinolja, men inte testat än. Det ska tydligen vara bra för håret. Har du läst länken om det här på FL?
    www.familjeliv.se/Forum-24-73/m62184204.html
    Okej så svårt det där, man vet ju inte vad som är bäst. Men tänkte klicka hem något ikväll nu, beslutångest.

Haha. Jaa har läst hela tråden, men det är nog inget för mig. Använder neulash på ögonfransarna och dom har växt en hel del. När det gäller håret så tycker jag det mår bättre när jag äter vitaminer så det är jag hyfsat nöjd med också. Verkar så kletigt att hålla på med den där oljan.
  • LiveHappy
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-09 17:55:53 följande:
    Dom är nog också bra men Bio marin naturell innehåller ingen Omega-9, såg du det?

Omega Lin innehåller Omega från lin så om man är vegetarian så är den bra. Måste jag komma ihåg för framtida frågor. 
    ah jag såg det nu.

Det blev omega lin och sen mivitotal.

Tack för hjälpen. Kommer nog fortsätta beställa därifrån.
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)