Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

Mega -Omega till alla! :-)

Jag vill ha en bra omega-3 till min son som har epilepsi och autism. Han gillar inte flytande och inte tuggisar (kanske om man sväljer dem hela då) så kapslar blir väl bäst!
    Tips? 

• Liten elak och intelligent
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-02-16 21:47:00 följande:
    Jag vet inte, men jag vet att det är något med EP och Omega, så jag vill att du pratar med dins sons läkare innan du ger något, ok?
    Rent generellt sett så borde det inte vara något hinder, men Omega ökar inpulserna mellan de minsta nervbanorna i hjärnan. Och hur det hänger ihop med EP, om det blir mer eller mindre aktivitet i hjärnan. 

Tuggisar går bra att svälja hela, inga problem med det men de är onödigt dyra i förhållande till vanliga kapslar i samma sort. Så lite onödigt att ge tuggisar om det inte är viktigt för smaken.

Men innan jag tipsar om olika sorter så vill jag ha reda på lite om hur din son är. Aggressioner? Explosiva utbrott? Bara bli mer "med"? Koncentrationssvårigheter? Oro? Sömnproblem? Det är lite olika vad man ska ge för Omega beroende på vad man vill ha för effekt.
    Det med Omega och EP  är att det inte får innehålla GLA, dvs jättenattljusolja, vilket ex vis Eye-Q gör.

Min son är hyperaktiv, har en del utbrott, sover som en kratta, har svårt med koncentration, uppmärksamhet och socialt samspel samt har väldigt dålig aptit. Vad kul att du är så påläst om Omega och kan ge råd
    De här har vi testat och eftersom sonen tuggat på dem och tycker dem smakar blä så vägrar han att svälja dem ens hela....

Pharbio Omega-3 Barn - fiskolja med jordgubbssmak Pharbio Omega-3 Barn - fiskolja med jordgubbssmak
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)