Tack för svaret!
Jag förklarade för min dotter om eye q och det går bättre att ge henne dem nu.. Eftersom hon har ADD så vill jag ha effekt på koncentration och impuls och inte på hyperaktivitet. Jag kör nu 2 tabl morgon och 2 kväll. =)
Nackdelen med concerta är att hon äter mindre och hon går redan på vikt kontroller för hon inte ökar i vikt som hon ska... Så jag funderar på ge vitaminer. Tips mottages tacksamt. Andra tips ang mat är oxå välkomna.
Om epilepsi är ärftlig vet jag inte helt hundra. Har läst att det kan var ärftligt till 2-4% men jag vet inte. Det finns så många olika, jag har grand mal anfall (dom kraftiga). Jag fick min epilepsi i tonåren och den växer ofta bort men jag hade otur och har den kvar. Har dock iinga anfall med medicinering.
Jag har känslan att neurologiska sjukdomar är ärftligt. Både min dotter och jag har två var?? Men vet inte om det stämmer alls.. Eller så är vi bara ooturligt drabbade.
Jag är inte den som inte svarar på frågor så det ärr bara fråga på. Kan det hjälpa andra så är det bara positivt.