• avil

Mega -Omega till alla! :-)

jag ger mina barn omega 3 (med nå disneyfigurer på burken) o den andre får flytande omega 3 kids...
    är det okej att ge då??
    Om man har en överaktiv son? eller ska det vara nån speciell sort menar ni?  

• avil
    avil skrev 2012-04-25 20:28:46 följande:
    jag ger mina barn omega 3 (med nå disneyfigurer på burken) o den andre får flytande omega 3 kids...
    är det okej att ge då??
    Om man har en överaktiv son? eller ska det vara nån speciell sort menar ni?  

tips.vad är bäst?? ena sonen är antagligen ett adhd barn.......överaktiv,o väldigt impulsiv osv......
    Vad är bäst till honom? vad ska de helst innehålla.Orkar inte läsa hela tråden..... 
  • avil
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-05-28 11:33:34 följande:

Det är lättare att ge lite råd om vad för sort Omega som du kan ge dina barn om man vet vad de har mest problem med. De olika märkena har olika sammansättningar mellan de olika Omegafettsyrorna och de gör skillnad på effekten, Vad man behöver lägga sitt krut på.

Är det något mer som du undrar över så fråga gärna, jag ska inte låta det gå så länge till jag svara nästa gång.
    Ha en bra dag{#emotions_dlg.flower} 

tackar!!
    Tja,ena sonen tänker jag bara kan få nå extravitaminer för att det är bra?!

Den andre,7åringen ,har väldigt lätt att bli arg,överaktiv,impulsiv,o svårt att varva ner......  
  • avil

men herregud?? så stora de är MorEpaJunior,även omega3 forte.
    de kan ju ingen unge svälja? iallafall inte mina.......jo morepan åkte ner faktiskt...till slut....... jisses-går det inte tillverka SMÅ piller!? 

• avil
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-06-07 13:32:24 följande:
    Mina barn har svarat ganska bra, har sett positiv effekt redan efter någon dag. Killen med ADHD märks det på några timmar i humöret, men han är väldigt lättpåverkad av både tillgång och brist på Omega.  
    Vissa har skrivit här i tråden om att det märktes redan första natten de gav Omega men andra har även sagt att det har tagit upp mot 1-2 veckor. Det är nog väldigt individuellt.   
    vad ger DU själv,till din adhdkille? för sort alltså.
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)