Inlägg från: Tapas2000 |Visa alla inlägg
  • Tapas2000

Mega -Omega till alla! :-)

Hej!

Jag är ny här och funderar på att börja ge min son omega 3 eftersom jag hört att det ska vara så bra. Jag har dock en fråga som någon kanske har svar på?

Min son har i stort sett sovit hela nätter sen han var 4,5 månad (nu är han snart 11 mån) men dagtid har han ett hetsigt temperament. Han har i stort sett bara två lägen, glad eller störtförbannad. Mellanregistret finns nästan inte och han har inte det minsta tålamod. Matningarna är en utmaning för ger man inte maten i exakt rätt ögonblick, inte för tidigt - inte för sent, så utlöses "larmet" och då är det fullständigt skrik och panik. Jag håller på att få magsår på det här...

Min förhoppning är att omega 3 kan hjälpa honom att bli lite mer harmonisk men min fundering är om man riskerar hans goda nattsömn genom att tillföra det? Det är ju nämligen det området som fungerar för oss.

Tack på förhand! 

• Tapas2000
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-10-30 12:48:25 följande:
    Hej!
    Jag tror inte att nattsömnen skulle bli påverkad
    Jag vet då inget som skulle kunna göra det, om det inte skulle ligga någon födoänmesallergi, tex fisk som skulle kunna blossa upp just när man tillför Omega-3, Har du gett fisk tidigare och det har funkat bra så borde det inte vara några bekymmer. 

Vilken produkt har du tänkt att testa?

Tack för svaret! {#emotions_dlg.flower}

Jag tror att jag ska testa Mor-EPA mini. Den verkar inte ha D-droppar i sig. Fisk är förresten inga som helst problem. Han slukar allt han får - men 10 gånger i veckan blir det ju inte... :)

Är det ett bra val tror du?   
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)