Inlägg från: MajaLarsson |Visa alla inlägg
  • MajaLarsson

Mega -Omega till alla! :-)

Hej!

Vill någon vara snäll och ge mig råd?

Har en son som fyller 6 år i sommar och som är väldigt ojämn i humöret. Ena sekunden är han supergosig och nästa sekund blir han rosenrasande och ibland slåss han. Han har alltid varit sån här men det är mer hanterbart vissa perioder som tur är

Vad kan vara bra att ge honom? Han sover även väligt oroligt och drömmer mycket. 

• MajaLarsson

Tack för svaret!

Det största bekymret är ändå hans humör, ska jag köra på PlusEPA då? Vart kan man köpa det? Du skrev att man kan testa PlusEPA mini för sömnen, menade du morEPA mini som du skrev att du gav till ditt barn?

Han har aldrig sovit riktigt bra, eller jo han sov hela nätter som bebis men sedan dess så har han problem med orolig sömn och drömmar men jag funderar på om det beror på hans humör oxå... Svårt det dära! HAn är en underbar liten gosse men hans humör och bråk drabbar hela familjen och föder en ond cirkel :-/ Det är en ständig maktkamp!

Jag kanske oxå skulle behöva lite för orkens skull Har börjat äta D-vitamin och tycker mig märka lite resultat      

• MajaLarsson

Hej!

Rekommenderar du PlusEPA till "humörsvängiga", arga barn? Ska göra en beställning nu, men blir så osäker...
    Hur många kapslar ska man ta om dagen? För plusEPA:n va väl ganska så dyr å innehåller bara 30 kapslar om jag inte läst fel?  

• MajaLarsson

Hej!

Jag ger PlusEPA till min yngste son och ser faktiskt en förbättring i hans humör Inget som märks jättetydligt men han får inte lika många utbrott längre iaf
    Räcker det med en kapsel om dagen som det står på förpackningen?

Jag har själv börjat äta omega 3 nu. Verkar dessa bra?
    www.mmsports.se/Body-Science-Omega-3.html

Min store son vill oxå äta omega säger han, men vad ska man välja då?
    Han är 11 år, väldigt smal, ganska klen i kroppen (överrörlig, har ofta ont). Trött och har börjat få magproblem.
    Äter inte gärna grönsaker.
    Sover bra på nätterna och har ett gott humör  

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)