• Alvi

Mega -Omega till alla! :-)

Hejsan fina TS eller någon annan som vet!

Dottern (med utvecklingsstörning på medelnivå) har lite kort koncentration, exploderar ibland när hon blir arg och blir "orimligt" arg över saker.

Jag har verkligen funderat på Omega 3 för jag tror det skulle kunna hjälpa det jag radar upp ovan, men det är ju sjukt dyrt! Man ska ju ta hundranitton tabletter om dagen typ...!! Men äääär det värt att testa, tycker ni??

Mamma till ett knasbarn och två normalstörda
  • Alvi
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-05-30 13:06:28 följande:
    Du kan testa att skriva till Bringwell som är distributör för PlusEPA och be om en provförpackning. info@bringwell.com 
    Jag skulle råda dig att testa med Omega till din dotter, kommer ihåg att du ofta har skrivit om henne tidigare så jag "vet" hur hon är.
    Om du får god effekt av Omega och om läkaren är villig att skriva ett utlåtande om det så kan du testa att ta med det i VB-ansökan. Går det igenom så gör det, alltid värt ett försök. 

Aha!! Tack så mycket!! {#emotions_dlg.flower}
  • Alvi

Nån som sitter med nån länk i bakfickan med forskning på omega 3 och hyperaktivitet, koncentration, aggressivitet?

• Alvi

Åh, tack!! Vilka intressanta funderingar!! Ska kolla på tillverkarnas hemsidor!

Lilja har inte ADHD, men jag tycker att många, närapå alla, kriterier för ADD stämmer på henne, men det är inget hennes läkare vill gå vidare med, för det gör varken till eller från tycker han.

Jag tycker vi ska prova omega 3 men min man vill ha något slags forskningsresultat först... Därav min jakt!

• Alvi

Hej alla!

Efter cirka 10 dagar och 7 omega3-tabletter tycker inte min man (som har varit hemma med barnen eftersom han har semester och jag har jobbat de tre senaste dagarna) att han ser någon skillnad.

Men jag har sett två stora saker! Sen KAN det ju bero på att det är sommarlov och inte ens fritids sedan 4 dagar...... Men jag vill nog påstå att det är VÄRRE när vi bara är "hemma och skrotar" och inga rutiner riktigt finns...

Men! Detta har jag sett:
    1)

• Alvi

Jag skriver på mobilen och den tenderar att kapa vid vissa tecken... Så detta får bli en cliffhanger tills jag är vid en dator!

• Alvi
    Alvi skrev 2013-07-02 22:11:24 följande:
    Hej alla!

Efter cirka 10 dagar och 7 omega3-tabletter tycker inte min man (som har varit hemma med barnen eftersom han har semester och jag har jobbat de tre senaste dagarna) att han ser någon skillnad.

Men jag har sett två stora saker! Sen KAN det ju bero på att det är sommarlov och inte ens fritids sedan 4 dagar...... Men jag vill nog påstå att det är VÄRRE när vi bara är "hemma och skrotar" och inga rutiner riktigt finns...

Men! Detta har jag sett:
    1)
    Jo!

Alltså, två "stora men ändå små" grejer som jag verkligen har reagerat på!

1) Dottern satt i soffan, lillasyster på snart 2 år satt bredvid. Lillasyster gjorde illa sig och började gråta. I vanliga fall hade dottern fått ett panikslaget uttryck i ansiktet, tagit sig ifrån soffan så fort som möjligt och ställt sig och börjat skrika, eventuellt slå lillasyster. Men, OMG, hon satt kvar, såg väldigt ledsen ut, man såg att hon hade det jobbigt, men hon satt kvar! Och slog inte lillasyster! Sade bara att det var jobbigt med skriket!

och så nummer

2) Lillebror retades. I vanliga fall hade hon kastat sig över honom med ett lejonvrål och varit vansinnig. Men nu SKRATTADE ungen! Hon skrattade och liksom lekte med i retandet! Hon var så "care free"....!! Det var helt otroligt att se!

Sedan har jag även tänkt på att även om hon får utbrott, så når de en topp och går ner direkt! På 3 sekunder, istället för att vara i några minuter och skapa kaosvåg på kaosvåg. Detta är ett mirakel och jag HOPPAS det är tabletterna, och inte sommarlovet!

Till och med skeptiska maken ser skillnaden jag talar om...!
  • Alvi
    dettor skrev 2013-07-04 22:42:06 följande:

Vilka omega 3 tabletter äter hon?
    MorEpa heter de.
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-07-04 23:27:34 följande:
    Vad kul!!! Hoppas det håller i sig. Vad tycker hon om att ta kapslarna? 
    Hon gör det, men det är väl lite sådär. Men det är inga problem att svälja dem, rent fysiskt, så att säga, även om de är rätt stora. Jag säger att hon ska ta tabletterna för att hon inte ska känna sig så arg, men det känns ännu inte som att hon känner någon skillnad än. Sen är det ju svårt att veta, eftersom hon har sin utvecklingsstörning. Men om det slår väl ut kommer jag att köpa mera mera mera!

• Alvi

Hej! Har ni något tips på bra zink-tablett att ge sitt barn, för att "boosta" omega3-effekten...?

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)