Alvi skrev 2013-07-02 22:11:24 följande:
Hej alla!
Efter cirka 10 dagar och 7 omega3-tabletter tycker inte min man (som har varit hemma med barnen eftersom han har semester och jag har jobbat de tre senaste dagarna) att han ser någon skillnad.
Men jag har sett två stora saker! Sen KAN det ju bero på att det är sommarlov och inte ens fritids sedan 4 dagar...... Men jag vill nog påstå att det är VÄRRE när vi bara är "hemma och skrotar" och inga rutiner riktigt finns...
Men! Detta har jag sett:
1)
Jo!
Alltså, två "stora men ändå små" grejer som jag verkligen har reagerat på!
1) Dottern satt i soffan, lillasyster på snart 2 år satt bredvid. Lillasyster gjorde illa sig och började gråta. I vanliga fall hade dottern fått ett panikslaget uttryck i ansiktet, tagit sig ifrån soffan så fort som möjligt och ställt sig och börjat skrika, eventuellt slå lillasyster. Men, OMG, hon satt kvar, såg väldigt ledsen ut, man såg att hon hade det jobbigt, men hon satt kvar! Och slog inte lillasyster! Sade bara att det var jobbigt med skriket!
och så nummer
2) Lillebror retades. I vanliga fall hade hon kastat sig över honom med ett lejonvrål och varit vansinnig. Men nu SKRATTADE ungen! Hon skrattade och liksom lekte med i retandet! Hon var så "care free"....!! Det var helt otroligt att se!
Sedan har jag även tänkt på att även om hon får utbrott, så når de en topp och går ner direkt! På 3 sekunder, istället för att vara i några minuter och skapa kaosvåg på kaosvåg. Detta är ett mirakel och jag HOPPAS det är tabletterna, och inte sommarlovet!
Till och med skeptiska maken ser skillnaden jag talar om...!