Inlägg från: Ramlösa |Visa alla inlägg
  • Ramlösa

Mega -Omega till alla! :-)

Vilket märke ska man köra till en 8årig pojk som behöver för koncentration och bli lite lugnare

• Ramlösa
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-07-22 13:06:39 följande:
    Är det bara den effekten som du vill åt eller finns det mer problematik? Hur är sömnen? Huden? Kan han svälja kapslar eller tror du att det behövs flytande? Det finns en uppsjö av både flytande sorter, med olika smaker från samma märke och tuggisar med smak eller neutrala kapslar. Kapselskalet är bara som sagt ett skal, man kan sticka hål och klämma ut innehållet över mat eller en sked yoghurt.  Eye Qs produkter är samma sammansättning i allihopa, förutom mumomega/Eye Q baby som innehåller mer DHA (för hjärnans utveckling hos barnet.)  MorEPA skrev jag om tidigare i inlägg #751, kolla där. Det finns även en bra produkt som bara finns som flytande, Eskimo kids, den innehåller även Omega-9 och vitamin D. Omega-9 är bra för huden så har man tex psoriasis eller "bara" torr hud kan det vara en bra produkt att testa.  Flytande är dyrt för att den ska hålla sig bättre efter man har öppnat flaskan och tuggisar ingår väl i "smart marknadsföring" att den smakar gott och lätt att tugga så de tar ut lite på priser där. Neutrala icke smaksatta kapslar är billigast. Själv föredrar jag nog de lite lite mer dyra tillverkarna, inte bara det att det är bättre kvalitet på oljan och man kan följa var fisken är fiskad någonstans, det finns en anledning till att de kan ta ut lite dyrare pris, jag har aldrig haft fiskupprapar av Eye Q, MorEPA, PlusEPA, de får jag av billiga sorter. För mig är det viktigt, och en del av priset. Har man inte ont av det så kan man säkert få samma effekt av lite billigare sorter.  Hoppas inte mitt svara ställer till det mer för dig än det var innan. Jag anser att det viktigaste är att få i sig Omega, på ett eller annat sätt, bäst är väl om man kan tillföra det så naturligt som möjligt med kosten men när det inte går eller inte är tillräckligt så för man göra det bästa av situationen och då är alla droppar man kan få de bästa. 

Han sover dåligt och huden är torr och fjällig så vi väntar på tid till hudkliniken för att se om han har psoriasis. Helst äter han kapslar/tabl och har svårt att svälja flytande om det smakar pest, hur smakar eskimå?
  • Ramlösa

Tack snälla du MorEpa tror jag han testat hos min syster för jag tror hennes barn äter det. Jag ska läsa och ta in dina råd i lugn och ro nu och stort tack för din kunskap och att du tog dig tid att vilja svara så personligt och utförligt :)

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)