Inlägg från: Indianica |Visa alla inlägg
  • Indianica

Mega -Omega till alla! :-)

Ny i tråden. Min son har lite svårt att fokusera i skolan, äter dåligt med fisk och skulle därför vilja testa Omega. Men finns det någon god tablett eller är tanken att man sväljer dem hela så smaken inte spelar roll? Tacksam för tips!

• Indianica
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-09-17 09:41:35 följande:
    Omega är en olja så det säljs oftast flytande eller i kapslar. Det finns som slags tuggodis, lite som vingummi, tror det bla finns från Disney men de har jag inte testat så jag vet inte hur de smakar eller hur de är. 
    Kapslar finns med både smak, tuggisar och neutrala.

Hur gammal är din son, kan han svälja kapslar? Kan han det så är det ju billigast med de utan smak. 
    De kapslar av lite okända märken/billigare kan jag försäkra att man oftast rapar upp fisksmak resten av dagen men de som är av riktigt bra kvalité har jag inte märkt något av. Tex MorEPA mini eller Eye Q. 

Vet du vad du har tänkt att testa med eller vill du att jag bollar lite med dig om det?

Tack för svar! Han är 11 år, men har lätt att noja för att saker ska fastna i halsen (även mat) så jag tror det kan bli knivigt att få honom att svälja en hel kapsel, även om den typen av kapslar knappast fastnar och gör de det så smälter de ju, men jag har på känn att det ändå inte kommer på tal....möjligen om det är extremt små kapslar...å andra sidan är han kräsen och det ska nog smaka väldigt gott om det är flytande, hade t.ex. aldrig i livet fått i honom fiskleverolja (vilket jag själv fick som barn!)

Har du något tips på något flytande som smakar gott?

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)