• AnnC

Mega -Omega till alla! :-)

Åh, det står säkert massa bra information i tråden men har tyvärr inte tid att läsa allt. Min dotter som är 1,5 år har förmodligen nattskräck. Det var tredje kvällen igår på en vecka som hon "vaknade" och skrek hysteriskt skräckslaget och sparkades och slogs om man försökte trösta henne. Jättehemskt!! Efter lite googlande så verkar det som att omega kan hjälpa mot nattskräck? Någon som har tips om vilken typ och sort som passar oss bäst? Hon är som sagt 1,5 år och hon har inga kindtänder än så vet inte hur det skulle funka med tuggisar. Hur stora är dom? Flytande kanske är lättast? Helst med smak annars kommer hon väl rata det. Hur mycket ska man ge per dag? Hoppas någon lite mer insatt kan hjälpa mig

• AnnC

Ska tillägga att hon faktiskt är ett VÄLDIGT aktivt barn också, om det nu har någon betydelse på vilken sort man ska välja Skadar ju inte att prova mot det också när man ändå håller på tänker jag Har så svårt att tänka mig att det ska hjälpa, ska bli väldigt spännande att se.

• AnnC

Tack för ditt utförliga svar! Det var ju smart att sticka hål på kapslarna. Men blir lite förvirrad det här mär mängden i en kapsel vs flytande, för när jag läser beskrivning på de flytande så står det ju 5 ml? Eller ska man ge mer än rekommenderat på förpackningen? Jaja, kanske inget att haka upp sig på... tycker alltid sånt här är förvirrande när det finns så mycket olika val Men jag tror jag börjar med att testa flytande Eskimo så får vi se hur det går

• AnnC
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-09-25 13:45:57 följande:
    Börja skriva innan jag såg att du gjort ett inlägg till och fick förhinder innan jag kunde posta. Skrev ett svar även på detta inlägget men då krånglade datorn. suck är inte min dag idag.Jag tror nog att det inte spelar någon roll vilken av de Omegorna som jag skrev om som du väljer. Kanske, kanske att MorEPA mini skulle kunna vara något bättre mot ett väldigt intensivt barn. Och då går jag bara på vad tillverkarna säger. Jag har ingen egen erfarenhet av vad som ska vara bättre av de olika men jag har inte heller haft några riktigt intensiva barn på det sättet. 

O nu skrev jag om dig också Då kanske jag ska testa MorEPA istället då. Ska försöka kolla lite mer sen o jämföra lite innehåll och sånt innan jag bestämmer helt. Tack igen!
  • AnnC
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-09-25 14:10:45 följande:
    Men nej, förlåt. Det är ju inte 15 ml! Det är 5 ml, du har rätt. Det är om man väljer att göra som Eye Qs tillverkare säger att i början så ska man ge större dos. Det behöver man inte göra men det kan ta längre tid innan man ser lika god effekt och ibland behöver man ligga på större doser hela tiden. Testa med Eskimo, tror det blir bra. Mina barn som har haft nattskräck blev "bra" samma dag! Det är inte så att de blir botade från nattskräcken utan de nätter som de hade fått Omega på dagen var det ingen nattskräck följande natt men om det inte hade blivit någon Omega så kom det nattskräck. Slog aldrig fel. Efter flera månader med Omega kunde det dröja någon natt innan det kom tillbaka men det kom alltid för eller senare. Det hände ju att vi gjorde uppehåll vid förkylning eller liknande. 

Ja men nu beställde jag Eskimo trots allt Bra du nämnde för gravida/ammande med för jag är gravid och har kikat just på vilken omega jag borde köpa, så nu passade jag på att beställa mumomega också! Tipsar er i tråden här om en rabattkod jag hittade också som ger 15% rabatt på hela köpet hos vitaminvaruhuset: nature89 ska gälla till 31/10
  • AnnC

Låter lovande i alla fall med din historia, jag hoppas så att det ska hjälpa!

• AnnC

Nu har vår dotter fått omega3 i snart en månad, ingen nattskräck sedan vi började. Förutom igår då vi glömde ge omegan och igår kväll hade hon nattskräck. kan det komma för att man missade en dag?? Helt otroligt isf! Vilken effekt det ger.

• AnnC
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-10-21 14:14:06 följande:
    Det kan komma så snabbt! Så var det med mina barn. 
    Väldigt kul att det funkade för er. Bra sömn är ovärderligt. Har ni sett någon annan effekt också av Omegan under dagtid?
    Nja, som jag skrev innan är hon ett väldigt aktivt barn och tyvärr har jag inte märkt någon skillnad på det. Hon har liksom ganska svårt att koncentrera sig på en sak, fort ska det gå! Bläddra tre sidor snabbt i en bok sen är hon färdig och på nästa grej. Så är det hela tiden med allt och blir väldigt rastlös. Kanske låter som en normal 1,5 åring men om man jämför med andra jämnåriga barn så är hon liksom "mer".

Hon kanske behöver något mer? Du nämnde MorEPA mini, kanske ska testa de nästa gång. Nu får hon eskimo. Fy satan vad äckligt det är att äta olja på det sätter haha, men hon gillar den
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)