Mega -Omega till alla! :-)
För drygt tre veckor sedan började vi ge vår son (autism och adhd) Eye Q. Det verkar ha effekt på hans koncentration. Plötsligt kan han sitta med i klassrummet med alla de andra barnen och jobba. Men på humöret/impulskontrollen verkar den inte ha effekt. Eller kanske lite, så att han skriker otrevligheter istället för att klippa till. Han blir alltså fortfarande arg på allt och alla, men slår nog inte lika ofta som förut, när jag tänker efter.
Han gillar sitt flytande Eye Q. Men så läste jag här att MorEPA förmodligen skulle ha varit bättre för just honom med tanke på det aggressiva.
Är det någon idé att byta sort? Kapslar vill han nog inte svälja hela, och de smakar förmodligen inte lika gott som Eye Q (citron).
I slutet av veckan måste vi ta beslut om vi ska prova medicin. Jag hade hoppats att Omega skulle räcka, och det har ju skett en klar förbättring, men ska vi nöja oss med det...? Min man menar att de verbala hoten är lika skadande för hans kamratrelationer som att vara fysisk. Så är det nog, samtidigt som vi ändå ser det som en förbättring. Skulle MorEPA kunna hjälpa ytterligare lite så att vi slipper medicinera? Vad tror ni andra?