• Kuben

Mega -Omega till alla! :-)

Hej,

Jag behöver er hjälp: Vilket  preparat tror ni skulle vara mest effektivt på min äldsta dotter som har adhd tendenser. Oerhört rastlös, ilsken och ingen impulskontroll alls. Hon sover dock bra och äter toppen idag!

Min andra dotter har inga koncentrationssvårigheter, men är arg som ett bi mestadels. Några tips vad som skulle passa henne?

Kan man kombinera Omega-3 preparaten med d-dropparna?

Har ni tips på seriösa nätaffärer att handla från med bra priser?

Oerhört tacksam för hjälp - vi griper efter halmstrån för att få en fungerande tillvaro!        

• Kuben

Hej alla kloka!

Jag behöver era råd!

Jag behandlar mina oroliga barn med omega sedan ett år tillbaka och VILKEN SKILLNAD i humör, sömn och utveckling. (Ja, det är klart att 1 års utveckling gör sitt också! ) Från att vara klassade ADHD- light till att vara glada, nöjda, pigga, men lugna barn som hänger med i skola och förskola: Det är fantastiskt!

Nu är jag själv gravid, tidigt. Är missfallsbenägen (6 mf) och tror att det har med mitt immunförsvar att göra. Får en del understödjande mediciner... men inte allt som finns tillgängligt då man är konservativ i Sverige.

Nu är min tanke att jag själv borde vara noggrann med att redan i detta stadium äta Omega. Men så fick jag höra att det fanns risk för fosterskador vid fel preparat... Hjälp! Frågan är nu, vilka bör man ta?
    Jag har tagit Medstops Omega-3 Fiskolja (90 kapslar), 2 st/dag. Är dessa ok?!?

Eller borde jag ta en annan produkt, i så fall vilken?

Stort, stort tack för hjälp!!

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)