Inlägg från: Majsan 81 |Visa alla inlägg
  • Majsan 81

Mega -Omega till alla! :-)

Hej
    Vi har två pojkar, 2 år och 5 år. För ett tag sedan började vi ge omega till båda, men mest pga att yngsta sover helt värdelöst, vaken i snitt ca 2 timmar per natt. Äldsta får MorEPA men yngsta fick först Eskimokids eftersom MorEPA var från 5 år. Han avskydde dock Eskimokids så efter ett tag började vi pressa ur MorEPA-kapslarna och ge istället. Äldsta killen har vi märkt blivit väldigt lugn av sig. Har gått från att krångla med det mesta till att till och med hjälpa till med lillebrors kläder. Men på yngsta ingen märkbar skillnad. Så nu till min fråga. När man pressar ur kapslarna känns det ju som att man inte riktigt får ut allt. Hur gör ni andra som pressar ur kapslarna, ger ni tre kapslar per dag? Sedan undrar jag även varför vissa märken skriver att man ska ta större mängd i början, medan det tex inte står så på förpackningen till Mor EPA. Kan tillägga att min yngsta vägrar äta fisk överhuvudtaget (bortsett från köpefiskpinnar som nog inte har så höga omega 3 värden) så jag tror att han inte direkt får i sig nån omega 3 i övrigt. Jag börjar bli lite smått desperat nu. Jag hade verkligen hoppats att omega 3 skulle vara lösningen för hans sömn. Han har sovit kasst i ett år nu med några dagars undantag här och där. 

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)