-
Det var Hälsokraft jag beställde på, Life hade ingen aaaaning om när de skulle komma..Trikarn skrev 2010-05-07 08:57:38 följande:jag var alltså inne i butik igår! och de neeeej det finns inte än...
-
Lillebror har gjort ett rejält utvecklingsskutt igen!
Sedan vi bytte till PlusEPA så har han tagit ett av sina jätteskutt (han kan stå stil i ett helt år för att sedan göra såna här "skutt", detta är dock större än normalt..)
Kan det vara PlusEPA? Eller skulle det kommit iaf? Inget vi vet.. men det är så märkbart att han gör skutt just när vi tex reser, när han fått EyeQ förut och nu med PlusEPA.. så nog tror jag det påverkar allt.
den finns att köpa nu, bara så ni vet..
-
..måste bero på deras initialer..Trikarn skrev 2010-05-14 10:08:58 följande:haha C har också gjort det!! Igår tog vi bussen till stan.. o han slängde sig efter knapparn..*suck* NEJ C, du måste vänta, sen trycka på BLÅ knapp med VAGN på ( det fanns en blå med vagn, en röd stopp och en blå med rullstol) 1. han lyssnade 2.Han väntade ( 10min!!!) 3. när jag sedan tecknar att han kan trycka på knappen trycker han minsann på rätt knapp!! I LÖVE EPA
C som C..
-
Ni som köper på nätet, var handlar ni då?
-
Någon som vet om de har PlusEPA i Finland?
-
nästa fråga.
Är den PlusEPA ni fått hem samma som denna?Där står nämligen att man ska ta två av den, på min förpackning EN per dag. -och läser man innehållsförteckningen så är den samma för dem båda..? -
jag kollade även vikten på kapseln, den måste ju visa om det är samma.. o vikten var samma på båda kapslarna..Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-16 14:00:19 följande:Ja det är samma fast de förpackningar jag har fått hemskickade från helapharma.se är det bara 30 st kapslar i, den du länkade till är tydligen 60 st. Antingen så är rekommendationerna för dagsdos högre i det landet (Tyskland?) eller så kanske det är annan storlek på kapseln. På Tex Mor-EPA mini förpackningen står det i innehållsdeklarationen för 2 kapslar (=rek dagsdos). Men om det är något som känns osäkert så maila Mia Bongstorp på helapharma.se [email protected]men jag ska maila Mia igen, har gjort det ett par gånger utan att ha fått något svar nu, tyvärr.
-
Det är ju på helger/kvällar jag har tid att läsa/maila..Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-16 14:12:04 följande:Någon gån när jag inte har fått svar brukar jag ringa växeln och be dom lämna ett meddelande till henne att hon ska läsa mailen . Skicka hellre ett mail på måndag morgon så det poppar upp när hon sitter vid datorn än ett i hela inkorgshögen om du skickar söndag kväll.får ta det på jobbet i morgon då.
-
Jag beställde PlusEPA på Hälsokraft, tror den kostade 279 kr.Flowerfairy skrev 2010-05-30 21:48:42 följande:Nu har vi börjat ge minste sonen (1 år) Eskimo kids med förhoppning om att nattsömnen ska bli bättre. Än har det inte gett något resultat (fast vi började nyss), snarare har det varit sämre de senaste dagarna. Hur lång tid har det tagit för er att få effekt?Till äldste sonen (5 år) hade vi tänkt testa plus-EPA (han har troligen Aspergers), men jag har inte hittat det i varken någon fysisk butik eller webbshop. En Life butik kunde ta in men det var ju hiskeligt dyrt (299 kr). Var har ni hittat det någonstans? Eller kanske vi skulle testa e-EPA istället? Var hittar man isåfall det billigast?
-
? Jag gick in på butiken här i stan, de tog hem den så jag hade den på 2 dagarLittle Ms Chatterbox skrev 2010-06-01 00:12:31 följande:Konstigt, jag hittat inte den där!
-
intressant artikel.JennyOEmilia skrev 2010-07-14 20:57:35 följande:Köpte GT idag för på första sidan står det:
Ny enkel metod: Så får du bukt med ditt barns utbrott.
Och där stod det om en familj som har fått så bra resultat med PlusEpa. Är det så stor skillnad om man äter den istället?
Är det någon här i tråden som var med i artikeln?
Oliwer har ju gjort stora framsteg och är mycket lugnare sedan han började med Eye Q, men han har fortfarande envisa utbrott ibland så det kanske skulle bli bättre om vi började med PlusEpa, nu får han två MorEpa per dag.
Skulle vi märka någon skillnad om vi bytte? Har ej märkt någon skillnad från Eye Q till Morepa.
Jag vet ju inte om ni skulle märka skillnad, JAG gör det dock på min unge. Jag tror det är olika från person till person, men jag vet att jag inte kommer sluta med PlusEpa, den är suverän för min unge. -
ja, antingen morgon eller kväll. Just nu äter han frukost på fritids, då får han sin kapsel på kvällen, annars har han fått på morgonen.JennyOEmilia skrev 2010-07-14 21:34:09 följande:Jag har beställt PlusEpa nu och ska prova det.
Anne h: Ger du endast en kapsel till ditt barn på morgonen då eller? -
hade jag vetat om hur bra omega3 är så hade jag definitivt börjat med det senast i den åldern.Fizens mamma skrev 2010-07-15 07:09:19 följande:jag ha en pojke på 5 snart 6 å han har alla tecken man kan ha på adhd men ingen inom sjukvården tar mig på allvar om att jag tror han har det. de säger att han är som vilket barn som helst. det har inte gjorts några utredningar på honom än tyvärr, nu börjar han skolan till hösten (lek å lär) och jag är mkt nervös över hur det ska gå. jag undra om man kan ge vem som helst PlusEpa, alltså om jag kan ge honom det trots att han är bara 5,5 år å inte har fått diagnosen än????? snälla ni med erfarenhet svara mig, vet inte vart jag ska vända mig.
Nu har min son fått det i 1½ år bara, han fyller snart 11 år. -
Jag kommer aldrig sluta med PlusEpa till min son! han är en helt annan unge sedan han började med detta! Han är "med", har börjat prata flerordsmeningar, klarar mkt mer i skolan..
Ligger ett paket på posten med PlusEpa och väntar på att jag ska hämta ut det så den hämtar jag genast på fredag när jag kommer hem fr tj resa!
har ni inte provat den så gör det! Den finns på hälsokosten att beställa om de inte har den hemma förstås (här har de inte den hemma, de tar hem när man beställer)
-
Jag har klämt ut oljan på frukostmackan, ger först en liiiten rostad macka med olja, sedan har han fått resten av mackan.Evelina skrev 2011-08-05 08:57:48 följande:Hejsan köpte tugg jordgubb men han vägrar äta dem och jag provat dem själv de smakar gummi med lite konstig jorggubbssmak.Han vägrar äta dem och jag förstår han,jag gillar dem inte själv.Men får väl ta dem själv annars måste jag kasta dem.
Måste hitta något man kan blanda,mor epa kan man öppna och blanda tror eller??????????
Någon provat Mor Epa Junior.
-Vad ska mnan blanda Mo Epa med? Saft eller måste det vara fett i det man blandar med?
(Han är 4 år i sommar.)
I början var det tvunget att vara leverpastej, skinka eller annat på, han fick absolut INTE se att jag hade på detta på mackan.. efter ett tag brydde han sig inte , åt mackan direkt iaf, nu tar han kapseln direkt i munnen och sväljer den hel med lite vatten!! -o så säger han "Bra för huvudet!"Var han fått det ifrån vet jag inte, men det stämmer ju.
-
Hela Pharma skulle höra av sig till mig "efter helgerna".. för 1½ år sedan.. så att de inte skulle vara omöjliga vet jag inte om jag håller med om efter deras personalbyte för något år sedan.Little Ms Chatterbox skrev 2013-07-23 22:51:01 följande:Tror inte att apoteket har det, iaf inte de stora kedjorna som jag har sett. (hjärtat, apoteket plus, cura, "original" apoteket mf)
Kolla hos Life hälsokost eller andra lokala hälsokost men det är billigare att beställa på nätet. vitaminvaruhuset.se eller bodystore.com är bra ställen. Just nu var det billigt på bodystore, 203 kr + ev frakt men annars tror jag vitaminvaruhuset brukar vara billigare. Det är iaf fraktfritt på vitaminvaruhuset.
Annars kan du skriva till distributören, Hela Pharma och be om smakprov. De brukar inte vara omöjliga med det. Testa med mika.haglund@bringwell.com eller info@bringwell.com