• TheStar

Funkar "spindelskrämmor"?

Jag har en väldig spindelfobi och råkar bo i ett hus med källare, där dessutom den enda duschen i huset finns... Alltså måste jag gå ner dit och alltså träffar jag ibland på s.k. källarspindlar. Tycker att det är så jobbigt att jag vissa perioder undviker att gå ner när maken inte är hemma...

Har nu sett att det finns "spindelskrämmor" att köpa, som sänder ut något slags signal som spindlarna skyr. Någon som testat en sån? Funkar den? Vilket märke? Ingen risk att spindlarna kryper "uppåt" - till huvudplanet i stället? Övriga synpunkter? Tacksam för alla tips!!!

• Svar på tråden Funkar "spindelskrämmor"?
  • Mrs staar

ingen aning om de fungerar.
    jag vet vad det vill säga om stora källarspindlar. vidriga små as. MEN... har man spindlar så är huset friskt. så var tacksam att de finns där ist. rör du inte dom så rör dom inte dig.

• TheStar

haha - oj vad friskt hus vi har Och nej, jag rör dem inte - jag skriker och springer iväg och sen rör maken dem i stället - suger in dem i dammsugaren. Huga. Det konstiga är att de verkar "dras" till mig och kryper alltid fram just när jag kommer. Flera gånger har det t.ex. suttit en i själva duschen när jag gått in, men aldrig när maken kommer såklart. Karma?

• HelleGbg

oh skulle också vilja ha en spindelskrämma...Var köper man dom????????????

• MissGos

Radar tjejer!! Det kan tyckas lukta men det är super mot dessa äckelvidriga kryp.. Spreja källaren och sen lämna ett par timmar, gå tillbaka och vädra. Skulle någon mot all förmodan finnas kvar så krymper de ihop till en äcklig liten spindelboll om man sprutar direkt på.

Spindelfobi? Nääää... *ryser*

Älskade Katter Märker Man
  • MissGos

Just de ja.. Radar finns nu med annan doft, verkar funka lika bra men jag föredrar den naturella som påminner om barndom *njuter*

• MissGos
    TheStar skrev 2010-04-07 11:11:03 följande:
    haha - oj vad friskt hus vi har Och nej, jag rör dem inte - jag skriker och springer iväg och sen rör maken dem i stället - suger in dem i dammsugaren. Huga. Det konstiga är att de verkar "dras" till mig och kryper alltid fram just när jag kommer. Flera gånger har det t.ex. suttit en i själva duschen när jag gått in, men aldrig när maken kommer såklart. Karma?
    Du vet att de kan lägga ägg i damsugaren istället? Kanske bara är en skröna men de dör ju knappast av den åkturen..
  • TheStar

Spraya hela källaren alltså? Inkl. inne i garderober eller räcker det med längs alla väggar? Låter intressant... Inte farligt för barnen att gå där sen? Lär väl inte våga gå och spraya själv, stackars maken får rycka in igen haha.

Hm... vägrar tänka på spindelägg. Hävdar envist att de visst dör. Vi kör då iofs med centraldammsugare med lång slang samt dammsuger smågrus efteråt

Har bara sett en variant av skrämma - på coop. Och jag var inte framme och läste på den själv heller, för det var en spindel på förpackningen (otaktiskt av tillverkaren, fattar de inte att om man har fobi kan man vara rädd för bilder också och hur ska man kunna köpa deras produkt då...)

• HelleGbg

åh gud,,ryser bara av att läsa tråden....
    ska snarst möjligt införskaffa mej Raaadar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Smultron ett

Kan man spraya radar i trädgården???? Vi har hela gräsmattan full. Det kryllikryllikryllar i gräsmattan.

The world's a better place when it's upside down!
  • Daphne85

Har oxå en extrem spindelfobi! Och igår för första gången såg jag 2 st. i taket inne! =/ Nu på våren kommer de fram och ute i gräset också! Äckligt, äckligt! Får gåshud bara jag tänker på det! :S

Svar på tråden Funkar "spindelskrämmor"?