minafyra skrev 2010-04-07 11:45:32 följande:
Victor har en barnsäng, han är 1,5år nu men har haft den sedan innan hans ens fyllt ett år Han har aldrig ramlat ur. Klättra i kunde han ju snabt, ur tog längre tid att lära sig så förut ropade han på mig då han vaknat och ville ur. Men sedan ngr månader så klättrar han ju i och ur som ingen ting Hade nog provat med vanlig säng istället om jag var då. Alla mina har haft det vid ett år utom min trea, men där tog vi bort långsidan på spjälsängen när han var ett istället. Den ända av mina barn som skadat sig pga att de ramlat ur sängen är min tvåa. Han ramlade då ur SPJÄLSÄNGEN när han försökte klättra ur den..var precis ett år då och stukade foten som följd av detta. Så spjälsängen är inte precis ett säkrare allternativ..bara längre att falla och svårare att ta sig över kanten. Jag hade för övrigt lagt ner försöken ett tag. Hon verkar ha låst sig vid att inte vilja ligga i spjälsängen! Så gör som ni brukat, vänta en vecka och försök sedan igen. Och tyck att dett ska bli roooligt..ja det låter väl dumt kanske men ibland kan dessa små luras att ryckas med om man själv ger sken av att tycka ngt är spännande och kul. Vet inte om det finns ngn pekbok sm handlar om att man ska lägga sig..som tex max böckerna. Fråga på bokhandeln...Victor rycks gärna med av sådant vi läser. Kan ju även göra en egen "pekbok" om sömn att läsaom kvällarna. Typ bild ett: nalle ligger i sin säng.."god natt sa nallen till mamman och la sig i sin säng", bild två god natt sa kaninen och la sig i sin säng osv..på sista bilden en flicka "god natt sa flicka och la sig i sin säng". Gärna bilder på hennes egna nallar och djur!! Så läser ni den hela veckan och lägger ner försöken att få henne att somna i sin säng, köper en växa säng om en vecka och börjar om försöken då..kanske :p haha
bra tips

söt liten saga me

ja jag funderar nu skarpt på att köpa annan säng!
får nog kika runt på nätet o se om ja kan hitta nån bra o billig.