• Älskarlivet

Hjälp, jag är beroende av TREO!

Hejsan!

Jag har erkänt det länge men det blir värre och värre.
    Jag är beroende av Treo. Jag kan inte sluta ta och det känns som jag inte vill sluta ta. Men jag vet ju att jag måste eftersom jag tagit under så många år nu (förutom de 9 månaderna jag var gravid).

Jag vet egentligen inte vad jag vill skriva till dig. Jag behöver nog någon som skäller på mig och säger hur farligt det är!

Jag tänker ibland att mitt blod måste vara jättetunt och då är jag rädd att förblöda vid eventuell olycka.... jag undrar också hur min mage mår (jag märker inget alls av det).

Min egen idé är att trappa ner.... men än så länge fungerar det inte .

• Svar på tråden Hjälp, jag är beroende av TREO!
  • Farmaceuten

Hej,
    du verkar ju förstå hur farligt det är att äta Treo regelbundet, men kan inte ta beslutet att sluta. Det finns många frågor man kan ställa ex. hur många tabletter per dygn, varför du tar Treo, vilken typ av smärta, troligen får du inte så bra hjälp av dem när man äter för många och ofta. Mitt råd är att du vänder dig till en läkare som får hjälpa dig med nedtrappning, men kom ihåg att det är du själv som måste lösa problemet, det kan ingen annan göra.

Farmaceuten Maria

• Älskarlivet

Tack för svaret!! Jag ska göra ett försök till själv...sen vänder jag mig till läkare.

Jag tar för jag tycker det är gott, jag blir sugen.... ibland har jag ont i huvudet (men tar trots att jag inte har ont i huvudet).
    Kanske man kan jämför det med folk som dricker kaffe eller röker......?!

Antal: Minst 3 per dag (tar inga på natten så det blir då 3 per dygn).

Mvh/Hanna

Svar på tråden Hjälp, jag är beroende av TREO!