• Anonym

Börja sälja webcam show

Hej!
    Jag har tänkt att börja sälja webcam shower.
    Är det någon som har tips på hur jag ska börja?
    Hur ska jag ta betalt? Payson? Hur fungerar de?
    Kan någon tipsa om någon sida som man kan ragga kunder?
    Är de någon som har erfarenhet av detta? Berätta gärna!

(Moralkärringar undanbes)

• Svar på tråden Börja sälja webcam show
  • solhjul

Det är så swårt att hitta olika sidor om hur man kommer igång med camsex.
    Sidor med läswärd information och tips..
    Kan inte någon skicka ett mess här till mig och berätta ,,helst om egna erfarenheter.

Wad som går hem bäst,hur growa saker man kan göra osw... 

• Nathalie 640

Ni som blev medlemmar på livejasmin, hur valde ni att få betalt? Har lite svårt att bestämma mig 

• finacornelia

Puffar.

Kan nån härinne berätta hur man skattar om man tillexempel sålt en sexshow för någon.

Finns det nån bra sida att bli medlem på?

• Anonym (Ave)

Skakar liv i en väldigt gammal tråd ;)

Är det någon som har kört på myfreecams ? eller jasmine, kanske båda, och vilken är då bäst?

Jag har ju freebasat med skype och msn förut, sen haft uppehåll 2 år, men vill köra igen.. Men som vanligt så kan man ju inte "annonsera" på sexforum eftersom man bannas då.. Så hitta kunder är ju inte det lättaste.. 

Därför jag funderar på dessa camsidor :)

Så det är bara mata på med tips och idéer och egna erfarenheter 

• Anonym (Rosa drömmar)

rosasidan.starsation.com/ är en svensk sida om har en liten sektion för webcams, igen aning om där är någon omsättning. Ange gärna att du är Ave på FL så kanske du får några extra kunder

• Anonym (skatteverket)

Hej! Jag vill också veta detta! Ser att detta var länge sen, men hur gick det? kan en få liv i tråden igen? Vill absolut skatta. Är det enskild firma som gäller? Och hur mycket skatt blir det?

• Anonym (hjälparn)

Jag kan hjälpa dig? Skype tobbe_007

• Anonym (hjälparn)

Jag kan gärna hjälpa tjejjer som vill visa dig i cam? adda skype: tobbe_007

• 123hej123

Intressant tråd med tanke på att jag jobbar med att sälja webcamshows.

För cirka ett år sedan så hittade jag en sida som heter webcamshow.se/

Det är en svensk sida men som ingår i ett nätverk av flera hundra sidor och där finns flera tusen aktiva tjejer, som tur är så är det inte så många aktiva Svenska tjejer och vi är mycket eftertraktade runtom i världen så just nu tjänar jag runt 30-40 000 kronor i månaden på cirka 20 timmars jobb per vecka.

Jag rekommenderar er verkligen att ta er en titt på sidan och registrera er som modell och börja tjäna pengar. Längst ner på sidan under "RELATERADE LÄNKAR" så ser ni "Modeller önskas", klicka där och registrera er på modellsidan, man kan få upp till 80% av det man tjänar och får utbetalt lönen varannan vecka!

Lycka till, kramar Sophia.

• dreamniis

Hej om du snälla hade kunnat kontakta mig i meddelande hade jag blivit så himla glad pågrund av att jag vill jobba med webcam och du verkar verkligen ha koll på grejerna, det är första texten jag läser från en person som är så bra informerad men behöver ställa några frågor, om du ser detta meddelande snälla snälla kontakta mig! {#emotions_dlg.flower} 

• dreamniis
    Anonym (Webcamvärdinnan) skrev 2011-09-24 01:41:38 följande:

Läste den här tråden och tyckte att många svar var rätt flummiga så tänkte berätta för er som är intresserad av att göra detta. Jobbar själv som webcam värdinna som det heter och har jobbat i ca 1 år. Började när jag var 19 (är 20 nu).
    Har detta som ett extra jobb medans jag studerar. Och om jag ska vara helt ärlig så tjänar jag mer än vad jag hade tjänat om jag jobbade heltid i kassan på ica. Och på det är jobbar jag mellan 2-4 dagar/kvällar i veckan ca 3-6 timmar. 
    Blev tipsade om det här jobbet och tyckte det var jäkligt roligt. Det passar dem som gillar sånt här, vill tjäna rätt snabba pengar och man kan ha det som både deltid och heltid.
    Om man faktiskt tar det seriöst så kan man lätt tjäna 20-30 000 extra varje månad bara på deltid och typ runt 40-60 000 på heltid. Tjäner dom som tom har tjänat nästan 90 000 på detta.
    Läste att många verkar jobba som självständiga cammodeller men om jag ska vara ärlig är det bättre om man signar upp sig på olike camsidor och jobbar för dom istället. Vissa säger att man tjänar mer som självständig cammodell för att man kan ta hela summan själv (om man jobbar för någon sida så tjänar man mellan 30-60 % av sitt minutpris) och det är ju försej sant men skulle ändå rekommendera en sajt för där hjälper sidan dig med markansföring och oftas visas ens cam på massor av olika sidor. Och är man självständig så måste man ju fixa kunderna själv. Och om man jobbar för en sida så har dom ofta flera miljoner kunder som kommer in och vill titta på tjejerna/killarna som jobbar så man har garanterat flera kunder som vill se ens cam. Och ju mer man jobbar och är online ju duktigare blir man och en störra kundkrets får man. Men från början är man ändå garanterad kunder som kommer in. De största sajterna är väldigt duktiga med att verkligen marknadsföra dig. 
    Om någon vil ha tips på sidor kan ni gärna skicka ett mejl på sidan :)
    Men pengar och sånt som vissa verka undra så kan jag säga att på vissa sidor så får man betalt 2 gånger i månaden och på vissa varje vecka. Sidorna brukar ha en gräns på typ 100 dollar (runt 700 kr tror jag) som man måste komma över för att bli utbetald. Mendans vissa sidor kan du bli utbetald om du bara har tjänat 1 krona.
    Man kan få utbetalning på massor av olika sätt, bla bankkonto, check, via paypal, via paxum och payoneer. Paxum och payoneer skickar hem ett mastercard till dig som du får alla löner på. Du kan betala med detta i alla affärer världen runt som har mastercard logan du kan även betala/handla online och ta ut pengar i automater världen över som har mastercard logan. Själv rekommenderar jag payoneer för det är lättast. Men skatt och sånt så är det många som tar hela vinsten men vill man skatta och skaffar man sig f-skattsedel. Man brukar kunna skriva upp sig som egen företagare på skattverket och dom brukar ofta inte gå in och rota. För skatteverket är det huvudsaken att du betalar skatt inte vad du gör. 
    Man behöver inte säga till skatteverket vad man gör och man behöver heller inte berätta för arbetsgivare eller något sånt. Man kan säga att man håller på med eget företagande. Vet vissa som jobbar typ å ica och har det här utöver och dom har inte nämnt för arbetsgivaren vad dom gör. 
    Om man även jobbar för en sida kan man blocka olika länder då kan man tex blocka sverige så inga svenskar kan se ens cam om man är rädd för att bli igenkänd.   

Oj nu blev det visst rätt mycket text lol :)

Hej om du snälla hade kunnat kontakta mig i meddelande hade jag blivit så himla glad pågrund av att jag vill jobba med webcam och du verkar verkligen ha koll på grejerna, det är första texten jag läser från en person som är så bra informerad men behöver ställa några frågor, om du ser detta meddelande snälla snälla kontakta mig! {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Börja sälja webcam show