-
Tacksam för svar!
-
Svar på tråden Oregelbundna fosterrörelser - en "periodare"
-
Perioderna är helt normalt, alla barn har aktiva och lugna perioder. Det kommer du även märka utanför magen sedan, utvecklingssprång kallas det.
-
Hej!
Jag upplever precis samma sak som du! Sedan v23 ungifär har det varit i intervaller. Några dagar finns det ingen hejd på buset och jag får inte en lugn stund. Men för att dagen efter knappt få ett puff. Nu har jag väll förstått att den säkert växer massor när den lill* plutten är så lugn. Men innan dess kunde jag bli riktigt uppskrämd. Jag trivs absolut bäst när jag känner av bebis ofta, gärna så att e blir jobbigt än inget alls... -
Min bebis är också "periodare" och jag har för mig att dottern också var lite oregelbunden i magen. Helt stilla bör det väl inte vara dock utan någon liten buff bör man känna.
-
Ja, det är samma här. Igår och idag har det varit världens liv, men före det var hon jättelugn i en vecka och jag får bara några få små buffar per dag. Det går i perioder som sagt och oftast är det väldigt lugnt.
Har blivit ordentligt undersök, då jag blev orolig när jag inte hade känt något på flera dar i vecka 27, men allt är som det ska. de gjorde ul-ljud och en massa andra tester så jag känner mig rätt lugn nu, även om det känns bättre de dagar som hon är igång mer. -
Tack för era svar!
Det känns tryggt att höra att fler upplever samma sak. Just nu är det full fart och barnmorskan har precis konstaterat att bebisen ligger med huvudet fixerat så nu är det väl lika bra att packa väskan ... Lär väl gå över tiden eftersom det är mitt första barn, men man kan ju aldrig veta. Spännande är det!