• Svar på tråden Vi som går på Öresundskliniken del 8
  • Mammiztill2

Jag har vart mer gråtmild sen igår och idag. så då jag var hos läkare idag med lillan så började jag gråta pinsamt.
    Har en irriterande "stickande" huvudvärk sen i går.
    Och sen är jag kors i taket trött redan vid 22.
    jag tackar och tar emot.
    Min man väcker mig 00 och strax innan 06 och är noga med att jag inte glömmer av att spraya *gullig honom*

Bor alla i malmö?! jag hittar knappt dit {#lang_emotions_embarassed} frågan är om jag hittar till kliniken ibörjan på maj då jag ska dit *fniss*

• Zygo

Jag mådde dåligt av sprayen på dag 1, fick rejäl huvudvärk och fick öronsusningar i ena örat (och de har hållt i precis hela tiden, så nu vet jag hur folk med tinnitus har det).

För övrigt: det har gått BRA idag hos kirurgen! Han sa att jag kunde köra på med ivf:en och skulle komplikationer tillstöta så bör det kunna fixas i lokalbedövning.
    "Så hem med dig nu och skaffa dig en massa barn!" var det sista han sa. *s*

Så jag kontaktade kliniken och nu ska jag börja med Gonal-F på tisdag, dvs den 27 april! Så spännande!

Men oj vad jag måste ta ledigt från jobb för att kolla vul och med ÄP och ET sen..ujuj..

• Mammiztill2
    Zygo skrev 2010-04-21 16:15:58 följande:
    Jag mådde dåligt av sprayen på dag 1, fick rejäl huvudvärk och fick öronsusningar i ena örat (och de har hållt i precis hela tiden, så nu vet jag hur folk med tinnitus har det). För övrigt: det har gått BRA idag hos kirurgen! Han sa att jag kunde köra på med ivf:en och skulle komplikationer tillstöta så bör det kunna fixas i lokalbedövning. "Så hem med dig nu och skaffa dig en massa barn!" var det sista han sa. *s* Så jag kontaktade kliniken och nu ska jag börja med Gonal-F på tisdag, dvs den 27 april! Så spännande! Men oj vad jag måste ta ledigt från jobb för att kolla vul och med ÄP och ET sen..ujuj..
    Vad roligt att höra med bra och Positiva besked, och en läkare med humor :)
    Då kanske du kan få en jan/februari bebis då *s*
    Härligt, tuta o kör :)
  • NizzY

ja usch arma er, men håll ut !!! det är det värd , jag lovar !

• Mammiztill2
    NizzY skrev 2010-04-21 17:04:07 följande:
    ja usch arma er, men håll ut !!! det är det värd , jag lovar !
    de är inte så jävligt med sprayning :)
  • Zygo
    FÖRÄLDRAR:
    Litet moln: 4:e försöket. Pojke 11/8-09
    Loberg: En liten Ida 14/8-09. Efter 8 försök
    JoJo222: Pojken Milo 9/2-09. fjärde försöket
    Lindylou: 2:a ICSI. Flicka Belle 21/10-09
    Ssknurse: 3:e ICSI Kille 5/10-09
    Nevadita: 33 år,  IVF  3 Flicka 16/12 2009 igångsatt v 41+6 ( BF  30/11) 
    Babybonita: 23 år, ICSI 1 Flicka Julia 18/11 2009 född v 38+6 (  BF  25/11 )

GRAVIDA:  
    Stina 79  IVF  nr 1 tjuvtest 1/5 visar gravid, TD 4/5 visar GRAVID
    VirrigaV 1:a syskonförsöket (totalt 5:e)  BF  12/1
    Skorpan100, 3:e  IVF  ,  BF  11/1
    Isa78: 1:a syskonförsök, testdag 7/9 men fick tjuvtesta 2/9
    Magzzan  IVF  1, testdag 17/9, BF  24/5
    la cali: 2:a försöket, TD 4/10
    Balaika:  IVF  1 TD 18/10
    Förhoppningar:  IVF  5 för syskon (8:e  IVF  totalt) -  BF  5 juli 2010.
    Smultronkyss: Spontant gravid mellan 2 försök,  BF  15/7-2010.
    Smuugi  IVF nummer 6 test dag 12/2 men tjuvtestade 11/2

Dianthus: (syskonförsök nr 2) BF 1/11
    JH - 3:e FET för syskon - BF 17/11

Nizzy: 1:FET(3 icsi totalt, 1 fet)  -BF 28/12

RUVARE:

Kristi02: IVF 2:a forsoket. Ett frysforsok. TD 16/4

Paulina80: ICSI 6:försöket, TD 23/4

JustJack: 4:e syskonförsöket FET TD 7/5

ET:

FET: 

ÄGGPLOCKNING:

Annika11 ivf nr5 21/4

SPRUTARE: 
    Loppanlängtan: IVF nr 3, endometrios. Gonal-F start 30/3

Zygo: IVF nr 1. Gonal-F start 27/4.

SPRAYARE:

Mammiz83: ICSI 4, spraystart 20/4

VÄNTAR PÅ ATT FÅ BÖRJA OM:  
    Whoolet: 1:a FET efter sommaren.(historia 2 MA  och ett minus IVF  )
    Milla71; har inte bestämt när...
    JojoMojo: Blir i så fall ivf4 nån gång i början på nästa år
    Tjejen75: Vet ej om/när

evma: 2:a ICSI försöket på nästa mens i april
    Endo Girl: IVF 4:e syskonförsöket (tot 7). Spraystart 1/5

• NizzY

vilka brA nyheter Zygo, va skönt att du inte behöver avsluta nånting

• NizzY

Mammiz, jag bo ri malmö, ganska nära kliniken faktiskt, 5 min gångavstånd, fram tills vi hamnade i ivf trösket visst ejag inte ens att det låg nån ivf klinik inne på medeon som byggnaden hetter, Vet du var Mobilia ligger, medeon byggnaden ligger på andra sidan gatan, precis vid cykelbanan, du hittar säkert

• mammiz83

Åh vad lättad jag blev Zygo av att läsa att du får fortsätta din behandling!!

mammiz81: jag bor ca4 mil ifrån Malmö, lite utanför Landskrona. vart bor du? har du långt avstånd från kliniken?
    Vilken gullig man du har som väcker dig och se till att du tar sprayen som du ska!! {#lang_emotions_heart}

längtande själ
  • Mammiztill2
    mammiz83 skrev 2010-04-21 20:23:35 följande:
    Åh vad lättad jag blev Zygo av att läsa att du får fortsätta din behandling!!mammiz81: jag bor ca4 mil ifrån Malmö, lite utanför Landskrona. vart bor du? har du långt avstånd från kliniken?Vilken gullig man du har som väcker dig och se till att du tar sprayen som du ska!!
    Det tar väl ca 60 minuter för mig att komma dit. kanske +/- någon minut.   Kanske går fortare om jag kan lära mig att hitta dit utan problem. Sen känner jag ingen i M så jag är tyvärr inte är så ofta.
    blir väl en del tripper till Ikea, och ibland butiker runt om. Är lite mer i
    L und. :)  , Mm han är snäll gubben min

NizzY skrev 2010-04-21 19:58:53 följande:
    Mammiz, jag bo ri malmö, ganska nära kliniken faktiskt, 5 min gångavstånd, fram tills vi hamnade i ivf trösket visst ejag inte ens att det låg nån ivf klinik inne på medeon som byggnaden hetter, Vet du var Mobilia ligger, medeon byggnaden ligger på andra sidan gatan, precis vid cykelbanan, du hittar säkert
    Vet vart mobila ligger, bara jag som blir så nervös att hitta in, Köra i M. 
    de är ju människor, cyklar, vagnar, bilar överallt min man passade på att visa vart de nya bggnaden av mobila ligger då han vart med o byggt ;)
    Ja, där ser man även fast du bor så nära att man inte hade den blekaste aningen om att de var kinik där. När jag skulle till sjukhuset 08 så kom jag vid djursjukhuset och hittade tillslut till sjukhuset och råkade komma relativt nära dit jag skulle men hann att ringa min man ett par gågner.
Svar på tråden Vi som går på Öresundskliniken del 8