• Anonym (irriterad)

vem kan jag prata med ;/ ?

Ååh, vem kan jag få prata med, någon där ute som man bara kan få prata lite med, jag mår inte så bra alltså, ärligt talat nu ;/ eller det är ju såklart, men snälla .........vad ska jag göra annars ;/ jag vet inte riktigt, hjälp! åhhh!! snälla hoppas nån svarar på det jag nu har skrivit och på / eller i min tråd eller hur man ska säga...

snälla, någon? eh

• Svar på tråden vem kan jag prata med ;/ ?
  • Anonym (irriterad)

Ja, jag vet.. men jag vill helst bara prata av mig lite, det är inte så jätte akut elr hur man ska säga alltså. Men prata av mig ;/ känner mig så....helt enkelt "inte stark" eller hur jag ska säga...
    pga en del tankar mest tror jag... men önskar jag kunde prata med typ nån i telefon helst, nån "utomstående" eller så helst då med då så att säga. Men åh, vem .....fast att skriva av sig kanske hjälper lite det också, jag vet.
    Men får se ;/

• nik70

Om du bara vill prata med någon så kan jag rekommendera jourhavande präst på larmnumret 112. Den tjänsten finns tillgänglig mellan 21-06 varje dag. Du behöver absolut inte vara religiös. Be operatören koppla dig till Jourhavande präst... Faktum är att det känns faktiskt lite bättre att någon bara lyssnar.

• europaatlas

jourhavande präst är ingen dum idé. De är ju utbildade och vana vid att ta itu med problem. Fast det kanske känns bättre att prata med någon som inte är "proffs"? Är ju olika hur man fungerar..
    Vad är det som har hänt?

• Anonym (irriterad)

någon ? ;/

• Anonym

du kan ju skriva av dig här, kommer säkert få massa svar av underbara människor som vill hjälpas åt! =)

• Anonym (irriterad)

aha, såg inte att nån riktigt hade svarat elr kommenterat i tråden här, men aa, jag vet jourhavande präst kan man ringa och vet ungefär vilka tider de har öppet där då man kan ringa dit alltså med....
    Men aa, som du skrev ja vill nog prata med nån som inte är lika/ lr så mycket som "proffs" ändå om man säger så.....

Det skulle nog kännas lite lättare att prata då på nåt sätt....
    bara få "disskutera" elr samtala med nån, "som vanligt" typ nej men ni förstår väl hur jag menar?

bara prata på, bara prata av sig som sagt, typ.

• Anonym (irriterad)

Okej, jo visst kan jag skriva av mig här med, men som sagt helst ville jag prata i teleofn men visst kan man skriva av sig också skrev jag med, typ :) hehe.

Jo, kan ju göra "både och" annars då också, men skriver lite granna,en del iaf här så får vi se vad ja får för svar eller kommenterar av eventuella både medlemmar och andra osm kanske inte direkt lr precis är medlemmar här heller då.

Men vet som sagt på ett ca öppettiderna för att ringa till jourhavande prästen ellre vad de hette för nåt, men vill helst inte göra det ändå då, som sagt. Så skriver här....

De så att jag tror ja har nån slags av deprission just nu, känns som det iaf.
    Men det är mest pga tvångstankar som jag har..undrar om nån mer här har tvångstankar / handlingar som de nästintill bara Måste följa och göra för att de inte ska få någon ångest eller panikångest och så, om man säger så tro, eller?

Sen så vet jag inte hur jag ska göra med mitt förhållande, just pga de här tvångstankarna. Det är riktigt störande och irriterande ;/ Jag vet inte hur jag snart ska tänka eller göra "änns", för jag skiter i att göra det jag borde göra om dagarna egentligen och skiter i att jah, hur ska man säga.....bry mig om andra än mig själv just nu pga hru jag mår känns det som.

Jag vill vara glada jag som jag var förut med, men mest tack vare tvångstankrana så kan jag inte vara så glad ju fastän jag så gärna vill vara det ju, såklart !!! Åååh ;/

Ps, har redan kontaktat och har kontakt med kurator, doktor, psykolog osv..men orkar knappt inte änns prata med dem om det här heller.
    jag vill bara VARA GLAD IGEN !

• ThisIsMe

Jourhavande medmänniska finns ju också, på tel 08-702 16 80. De är helt vanliga människor.

• Anonym (irriterad)

Aa, vet att man kan ringa till medmänniska som det heter också, tack för numret,men försöker leta efter nummer till tjejjouren eller om de är öppet att ringa dit nu, annars kan man ju ringa till typ ...vad heter det nu igen, det var nåt annat ställe med, men jag kommer inte ihåg det just nu.

Men annars testar jag å ringa till jourhavande medmänniska som också finns ju som du skrev, eller är "till för att" eller sådär, men aa man ska kunna ringa dit med...ringer gärna dit tror jag, har nog ringt dit en gång eller två gånger innan,om inte fler, men kommer inte riktigt ihåg just nu hur det var att prata med nån där, men får se.

Men undrar om de har öppet "dygnet runt" eller vilka tider har de öppet, ahh, nu i allafall och lite senare kanske i allafall det är så, eller??

Men tack för numret, hoppas ni vill ge fler nummer vart man kan ringa till annars. just ja, nu kom jag ihåg vad de hette....nationellahjälplinjen kan man nog också ringa till.
    Men iaf.
    tack för alla svaren jag är tacksam för att ni vill svara mig här på tråden !! verkligen :)...

Mår bara så PISS, kan till å med skada mig själv, men vill helst inte göra det! åh.

• nik70
    Anonym (irriterad) skrev 2010-04-07 21:17:04 följande:
    Aa, vet att man kan ringa till medmänniska som det heter också, tack för numret,men försöker leta efter nummer till tjejjouren eller om de är öppet att ringa dit nu, annars kan man ju ringa till typ ...vad heter det nu igen, det var nåt annat ställe med, men jag kommer inte ihåg det just nu. Men annars testar jag å ringa till jourhavande medmänniska som också finns ju som du skrev, eller är "till för att" eller sådär, men aa man ska kunna ringa dit med...ringer gärna dit tror jag, har nog ringt dit en gång eller två gånger innan,om inte fler, men kommer inte riktigt ihåg just nu hur det var att prata med nån där, men får se. Men undrar om de har öppet "dygnet runt" eller vilka tider har de öppet, ahh, nu i allafall och lite senare kanske i allafall det är så, eller?? Men tack för numret, hoppas ni vill ge fler nummer vart man kan ringa till annars. just ja, nu kom jag ihåg vad de hette....nationellahjälplinjen kan man nog också ringa till. Men iaf. tack för alla svaren jag är tacksam för att ni vill svara mig här på tråden !! verkligen :)... Mår bara så PISS, kan till å med skada mig själv, men vill helst inte göra det! åh.
    Oavsett vem du ringer så är det ett steg på vägen att du känner dig bättre. Du skulle kunna få prata med mig eller vem som helst som bara vill lyssna.
  • Anonym (irriterad)
    nik70 skrev 2010-04-07 21:20:39 följande:
    Oavsett vem du ringer så är det ett steg på vägen att du känner dig bättre. Du skulle kunna få prata med mig eller vem som helst som bara vill lyssna.

Ja, jag ska nog ringa fast lite senare isåfall.
    Men det brukar kännas lite fast nästintill bara lite bättre efter att man annars bara har tagit en promenad utomhus typ, fått lite "frisk luft" så att säga och eller...ja, bara känna utomhus "vistelsen" typ, nej men hur säger man? helt enkelt gått på en liten promenad ungefär...hehe

Aa, det uppskattas också om jag skulle få prata med dig eller nån annan här, verkligen.

• europaatlas

Har erfarenhet av panikångest och tvångstankar, blev bra med medicin och terapi. Skicka mail om du vill diskutera det privat, eller skriv här.
    Och gör dig inte illa, även om det känns som en bra idé nu är det inte det efteråt.

Svar på tråden vem kan jag prata med ;/ ?