• Hoppasdet

Hur ska man orka

Hej 

Jag är en 21 årig ensmastående mamma till 2 små pojkar en på 2½ år o en på 1 år. 
    Jag är helt slut har varit ensam i 9 månader nu o min stora pojk har kommit in i den värsta trottsålderna ja kunde tänka mig han slår sin bror o han är så kaxig o ja vet inte om han är jobbigare en andra, men skulle gärna vilja prata med ngn mer som har de så här, skulle gärna vilja veta hur man ska orka för nu känner ja bara mig så trött hela tiden. Jag vill orka leka o städa o allt man ska göra men de känns så svårt när man ska springa efter två st hela tiden. 
    Pappan har dem varannan helg men dem sover man ju bort nästan så dem märks ju inte. 
    Snälla vad ska man göra för att orka. 
  • Svar på tråden Hur ska man orka
  • Teskedsmamman

Ja, du vad gör man?

Jag var ensam hemma på veckorna (hade avlastning 30 tim/helg) när maken kom hem, och jag har 3 barn, hus och djur...

Hitta andningshål i form av en hobby, och hitta avkoppling i vardagen... jag gick och lade mig tidigt med ungarna i princip...

3 killar & pojke v22 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • Hoppasdet

Jo jag vill oxå lägga mig tidigt men man vill ju ha en lite stund för sig själv. o sen har ja lite problem att somna på kvällarna. ja är trött på dagarna istället

• 2busfrön1mamma
    Hej!!
    Jag vet hur det är, har en på 2 år och en på 4 månader... Det är verkligen svårt att hitta orken ibland. Men jag tar det dag för dag. Om man har en jobbig dag, kan man vara glad till kvällen att den är över och hoppas att dagen därpå blir bättre Glad. Jag tror det man måste göra är att hitta balansen, och det tar nog olika lång tid att göra.. Men trött som småbarnsförälder kommer du nog vara ett tag till, jag med desvärre;) Och jag vet att det är såååå otroligt skönt att få kvällen, för att samla ihop ens tankar och bara försöka att hitta sig själv i röran=) Så det tycker jag du ska fortsätta med!! Eh, ja det blev ju inget direkt svar*ler*. Men kämpa på, det blir lättare, fan det måste det ju bli, eller hurSkrattande.
    Ha det bäst, och lycka till!!!!
  • 4 grabbar

har 5 barn mellan 15 år och 9 månader, har varit ensam från första stund förutom en period på 4 år, efter att barn 3 föddes, har  klarat 4 av 5 graviditeter själv. Hade sporadisk avlastning  för 2 av barnen 2 år efter skilsmässan, men är nu helt ensam igen nu inte med 2 barn utan 5

Oftast går jag på sparlåga, håller munnen över ytan. andra perioder har man mer ork. Ju äldre barnen blir desto lättare blir det att orka med allt, hinna duscha etc

styrkekram

Karma slår tillbaka - gott som ont
Svar på tråden Hur ska man orka