• Skehamn2010

Är det okej att lämna bort sin bebis för att gå ut och festa med vänner?

Jag dömmer ingen utan undrar bara vad ni tycker.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att lämna bort sin bebis för att gå ut och festa med vänner?
  • Vickan I

Beror på så mkt mer...hur gammal bebisen är, vem man lämnar bebisen hos, hur bebisen verkar ta att bli lämnad och massa annat. Men svarade ja absolut förutsatt att bebisen är med någon där den känner sig trygg och mår bra .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • KatjaKaj

Då pappan till vårt barn är lika kapabel som mig att ta hand om henne så ser jag inget fel i att låta pappa och barn vara utan mig en kväll.

• Soul

Förutsatt att barnet är tryggt med den person man lämnar det med kan jag inte se några problem med det.

• mamlan

Vad menas med bebis? Vilken ålder pratar vi om. För jag kan ju tycka att man inte lämnar bort sin 3 veckors för en runda på krogen, lite för tidigt i mina ögon. Men om man vill gå ut och äta med kompisarna och kanske gå vidare till något annat ställe sedan när barnet har passerat säg 6 månader så ser jag inget fel i det. Fast då kanske jag själv skulle ha föredragit att en av bebins föräldrar stannar hemma och man turas om att gå ut var sin gån när bebin är så liten.

• My Girls

Åh vad svårt...ser jag till mig själv och mitt behov så säger jag "Nej" fast jag vet att andra har det behovet så jag får nog rösta "Nån enstaka gång".

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • nollåtta

Ja varför inte? Jag förutsätter att det finns en pappa med i bilden också. Eller en annan förälder.

• My Girls

Den gränsen checkar jag av också mamlan; efter sex månader. Jag förstår inte behovet en del har att gå ut redan efter ett par veckor.

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • 071001

Skulle inte skriva en lång förklaring men känner nu att jag måste, såklart beror allt på massa faktorer, vem barnet skulle vara hos, hur gammalt osv.

Svar på tråden Är det okej att lämna bort sin bebis för att gå ut och festa med vänner?