• idamedi

Åderbråck i underlivet

Hej
    Sitter här och är riktigt ledsen. Varit svullen över vänstra sidan av bygdbenet 1 vecka. Är nu i vecka 31. Såg NU att jag har massa åderbråck på vänstra blygdläppen. Har så ont och är så rädd. Ser ut som en krigszoon där nere!

Vad kan man göra för att motverka åderbråcken och hur gör man för att ta bort dem?!

MYCKET tacksam för svar...:/
    Ida

• Svar på tråden Åderbråck i underlivet
  • mammaRosanna

dom brukar försvinna efter förlossningen, be din BM kolla om du känner att det trycker och blir alltför jobbigt, hon kan säkert tipsa om något bra!

det är vanligt att få åderbråck tyvärr..själv har jag på benen. (är i v 34)

kram sanna

• Mamma333

Hej,

Jag fick själv det i v 22 och det enda som kan lindra är vila med benen i högläge och stödstrumpor, jag trodde att det bara hjälpte mot åderbråck på benen men gör undervärk även för åderbråck i underlivet. Innan jag började med det kunde jag knappt gå för att jag svullnade så men nu funkar det riktigt bra. 
    Som tur är är jag beräknad om 2 veckor och det försvinner i samband med förlossningen (jag hade det även i samband med min första graviditet).
    Lycka till!
  • Madzo

Jag har åxå åderbråck i underlivet & det känns inget roligt alls! Det trycker & spänner & gör ganska ont då allt är svullet & blir värre när jag gått & stått mycket.

Pratade med min bm idag & precis som de ovan skriver jälper högläge med benen & stödstrumpor. Jag frågade om detta kommer att kunna påverka förlossningen på nått vis, t ex att man kanske spricker eller blöder mer eller ja.. Men hon försäkrade att det inte va någon fara alls för det & att dom sen kommer att försvinna av sej självt när bebisen väl är ute & trycket nedåt är borta.

Jag hoppas verkligen att dom försvinner, inte direkt det snyggaste man har sett.. ;)

• luddegos

Jag hade det min förra graviditet, framför allt mot slutet, men denna gång har det kommit redan nu, är i v 17. De försvann helt klart efter förlossningen i alla fall.

Är verkligen inte vackert och jag ser helt sned ut

Ludvig & Hugo.......kärlek
Svar på tråden Åderbråck i underlivet