Liona skrev 2011-07-13 10:08:37 följande:
Hej på dig
Jag förstår att du är orolig, jag var så orolig att jag höll på att gå åt. Men det är ingen fara…. Jag kommer nog att kunna lugna dig.
Jag blev inte bättre av att äta Dikoflenak, så jag gick vidare och fick till slut göra både UL i armhålor och brösten samt magnetröntgen på hjärnan. Det var inte för att läkarna tyckte att det behövdes utan snarare för att jag var så påstridig att dom till slut skickade mig vidare. Jag var helt utom mig av oro och det kan jag säga inte förbättrar domningar i kroppen…. Jag började få domningar i kinderna och blev mer orolig av det. Det kan jag dock hacka i mig att det har mycket med stress, ångest och oro att göra.
Dom skickade mig även till en psykolog som påstod att all smärta jag hade var psykologisk, vilket jag absolut inte höll med om och trots att jag inte höll med henne provade jag med att äta antidepp ett tag. Men det gav mig ingenting och jag visste ju att smärtan inte hade med ångest att göra. Jag slutade med medicinerna ganska snabbt och gick till den vanliga läkaren igen, då tog han prov på D-vitamin som det sedan visade sig att jag hade kraftig brist på (väldigt vanligt att vi svenskar har det).
Jag började att äta D-vitamin och efter 2-3 veckor märkte jag en klar skillnad på mina ledsmärtor och domningar. Under samma veva gick jag till en kiropraktor som kunde bekräfta för mig att mina axlar var helt slut. Det är som ett ”band” som går runt axlarna och de var helt ”slutköra” sa hon. Hon sa att jag måste skonsamt träna upp nacke, axlar och rygg. Jag tog kontakt med ITRIM som har maskiner som är bra för folk som har skador osv (maskiner utan vikter, det är någon form av lufttryck i deras maskiner).
Jag ville dessutom gå ner i vikt så dom passade mig alldeles utmärkt. Efter några veckor så blev jag så mycket starkare i rygg, axlar och nacke! Jag fick en helt annan hållning och det sprakade inte lika illa i axalarna när jag ruckade på dom fram och tillbaka.
Och mina domningar i händerna och överarmarna försvann helt! Allt hängde liksom ihop…. ”Trasig” nacke, axlar och brist på D-vitamin = smärta och domningar. Stark oro förstärker domningarna helt klart! Det har jag lärt mig för domningar i kinderna kan jag fortfarande få när jag stressar och inte mår bra. Dessutom har jag drabbats av yrsel på senare tid då jag stressat för mycket och under en period nu när jag haft som mest på jobbet så har jag inte hunnit träna och då märker jag att domningarna i överarmarna kommer tillbaka. Det har mycket med dålig blodgenomströmning att göra.
Jag vet inte vad du har för jobb, men jag sitter vid en dator hela dagarna och det är verkligen inte bra för rygg, axlar, nacke och huvud. Jag tycker du ska prova med att köpa D-vitamin på hälsokost-butik (Holistic heter märket) och ät en tablett om dagen samtidigt som du mycket skonsamt tränar rygg, axlar och nacke. Eller gå till en kiropraktor som hör vad dom säger. Du behöver i alla fall inte en läkares utlåtande för att börja äta D-vitamin så det tycker jag att du ska prova, men förvänta dig inte resultat på en gång, utan du får vänta i någon vecka.
Undrar du över mer saker så är det bara att fråga på. Och du kan skicka privat mail om du hellre vill göra det.
Jag vet vilken oro du har just nu och känner verkligen med dig, det är så jobbigt att inte veta vad som är fel och alla gånger man googlar får man bara fram läskiga sjukdomar.
Men en sak är jag nästan helt säker på och det är att du inte behöver oroa dig 
Kram
PS! UL och magnetröntgen visade ingenting och efter att jag gick med i ITRIM så har dessutom gått ner 15kg.
Men gud så kul att läsa ditt inlägg! Tror det här gjorde hela min dag nu!
Jag får åxå liknande symptom som du vid stress, yrsel, pirrningar i ansiktet och ibland kan jag få en skum känsla i kroppen, vet inte hur jag ska förklara det men "osynligt bomull" är en bra beskrivning på hur saker känns runt mig. Helt skruvat!
Jag går faktiskt och tränar hos sjukgymnasten och d-vitamin har jag hemma eftersom jag åt det i vintras när min panik var som värst, så då får jag börja med dem igen. Träningen håller mig i shakt från paniken, stressar av mig och främst för att få cirkulation i bröstmuskeln igen och så försöker jag tappert gå ner i vikt. Har en massa överflöd som jag tror åxå sliter på kroppen. Jättegrattis till din viktnedgång!! Starkt jobbat!!

Jag har faktiskt funderat på att uppsöka en kiropraktiker, även om sjukgymnasten har kollat mig men det känns som att jag skulle ha något mer än "bara" bröstmuskeln och naturligtvis har jag varit mycket inne på nacke och axlar.
Fick åxå lyckopiller för ett tag sedan men jag tar dem inte, jag känner mig inte deppig, mest bara ledsen för att jag har ont och är orolig men jag tror inte att allt ont sitter i hjärnan!
Jag måste lära mig att sluta använda google till att kolla sjukdommar för det enda man har är kärlkramp eller cancer, så när man läst det så blir man orolig, får ångest och sen fördubblas alla krämpor! Ond cirkel det där..
Tack så mycket för ditt inlägg!! Det är så skönt att först hitta en tråd om någon som har det lika som jag och sen få höra att det finns ljus i tunneln!