allergivänligt djur?
Vad finns det för allergivänliga husdjur? Förutom reptiler och fiskar..
Vad finns det för allergivänliga husdjur? Förutom reptiler och fiskar..
Utomhuskaniner, de är lite som fiskar - jag kan sitta och titta på dom i evigheter. Man behöver inte ta upp och klappa heller om man inte vill men de har en liten förmåga av att bli lite vilda då. Trevliga djur!
*Pudel äe en hund som många allärgiker tål
portugusisk vattenhund ska visst vara "allergivänlig" vad jag förstått.
Känner en allergisk familj som har en sådan samt en blandras pudel/schnauser
ja sambon är väldigt sugen på en hund.. man skulle kanske prova någon allergivänlig sort.. läste om någon kennel där man får prova på någon vecka..
Det är bara jag som är känslig mot hundar.. när det gäller allergivänligt djur så är det främst min mor jag tänker på som är superallergisk.. vill ju ha henne på besök. Har sagt till sambon som vill ha hund att det får bli när vi kan ha den ute mycket hela dagarna osv..
vet inte huruvida det stämmer med chinchillor eller ej, men har hört att en del som reagerar på pälsdjur annars inte reagerar på dem. när det gäller flera släktingar och vänner till mig stämde det. de hade inga som helst problem att va hemma hos mig när jag hade chinchillor och inte heller var det några problem att gosa med de etc. jag har haft både en och två samt kullar på upp till tre ungar när de varit hemma hos mig.
har oxå hört det med chincillor..
Jag har märkt att jag reagerar mer när det finns mycket i möbler osv.
Ska hunden bo ute dygnet runt, eller ska den vara ute i hungård om dagarna, eller hur menar du med "när vi kan vara ute mycket hela dagarna"? Allergenen kommer ni inte ifrån oavsett hur mycket ni är ute med hunden - är den inne så är - av självklara skäl - även allergenet det.
Fåglar är inte allergivänliga utan har mycket kvalster i fjädrarna.
Jag hade vattensköldpaddor som barn pga allerigi. Skulle inte våga chansa med någon allergivänlig sort av hund eller katt heller. Trist, men är man allergisk är ens hälsa det viktigaste tycker jag.