• Puchiko

Tarminflammation?

Läkarna tror att jag har en tarminflammation.. vad kan man göra mot det? Någon som varit med om det?
  • Svar på tråden Tarminflammation?
  • The Black Lady

Men om läkaren tror det måste han väl även sagt vad du ska göra eller gett dig en behandling?

• Puchiko

har lämnat avföringsprover som vi väntar på svar på.. han säger inget om behandling förrän han fått provsvaret

• The Black Lady

Ok, jag googlade mycket på tarminflammation och hittade en massa info... prova det!

• LyckligaJag83

Har du riktigt otur så har du fått en tarmsjukdom som heter Ulcerös Colit (jag har den) och då kommer du bli tvungen att göra ett koloskopi. Och så är det medicin resten av ditt liv, inte kul :(

Jag håller tummarna för dig att det inte är något allvarligt

Olivia 2009-10-23
  • About golden years

Finns ju många olika tarminflammationer så ta inte ut något i förskott så att säga att det är de värsta.

• LyckligaJag83
    About golden years skrev 2010-04-08 19:58:39 följande:
    Finns ju många olika tarminflammationer så ta inte ut något i förskott så att säga att det är de värsta.
    Ja det finns hur många tarmsjukdommar som helst... Får hoppas att TS bara har fått någon tillfällig inflammation :)
    Olivia 2009-10-23
  • Puchiko

Jag hoppas inte det är allvarligt.. men mår verkligen skit emellanåt..

blueberry: Har du kramper osv oxå? Hur har det varit att få barn? Har så många frågor och är så rädd
  • Callina
    blueberry83 skrev 2010-04-08 19:35:21 följande:
    Har du riktigt otur så har du fått en tarmsjukdom som heter Ulcerös Colit (jag har den) och då kommer du bli tvungen att göra ett koloskopi. Och så är det medicin resten av ditt liv, inte kul :(Jag håller tummarna för dig att det inte är något allvarligt
    Det finns ju olika svåra UC också, jag har det men har under några år bara haft ett riktigt svårt skov då jag behövde äta medicin, annars kan jag oftast hålla det i schack genom hur och vad jag äter så även om det ÄR tex UC så behöver det inte innebära att du måste äta mediciner hela tiden hela livet. Jag ska hålla tummarna för dig.
  • LyckligaJag83
    Puchiko skrev 2010-04-09 20:22:31 följande:
    Jag hoppas inte det är allvarligt.. men mår verkligen skit emellanåt.. blueberry: Har du kramper osv oxå? Hur har det varit att få barn? Har så många frågor och är så rädd
    Ja ibland kan jag få kramper och det riktigt svider i magen, och när jag får ett skov så blöder jag även från tarmen (inte så kul). Men nu har jag varit problemfri i ca 3 månader så min nya medicin verkar fungera :) Innan dess så hade jag väldiga problem med skov i ca 1 år.
    Så länge läkaren hittar rätt medicin så kan oftast leva problemfritt.

Sjukdomen påverkade inte förlossningen något.
    Olivia 2009-10-23
  • LyckligaJag83
    Callina skrev 2010-04-09 23:03:36 följande:
    Det finns ju olika svåra UC också, jag har det men har under några år bara haft ett riktigt svårt skov då jag behövde äta medicin, annars kan jag oftast hålla det i schack genom hur och vad jag äter så även om det ÄR tex UC så behöver det inte innebära att du måste äta mediciner hela tiden hela livet. Jag ska hålla tummarna för dig.
    Jo det har du ju rätt i, att det finns olika svåra UC. Den jag har är tyvärr väldigt svår men jag hoppas att jag slipper fler skov nu..
    Olivia 2009-10-23
Svar på tråden Tarminflammation?