• gullehjärtat

Problem med 3 mobilt bredband

Har 3 mobilt bredband som krånglat i flera månader, och de blir bara värre.
    När jag ska ansluta får jag upp rutan "anslutningen misslyckades" .. efter ett 30 tal försök brukar jag till sist kunna logga in.
    Men nu när jag väl loggat in så loggas jag ut efter bara ett par minuter.
    Hinner inte ens gå in på tre.se och läsa om vad jag kan göra åt det längre?

Jag har omintallerat allt.
    Uppgraderat modemet.
    Men inget har hjälpt....

Snälla, är de nån som löst problemet och kan hjälpa mej? :)

Jag vet att jag borde lämna in skiten. Men vi har 10 mil till närmsta 3butik.... och dessutom behöver vi internet nästan dagligen, så känns inge kul att lämna ifrån sej allt i ett par veckor som dom säger att de kan ta.

• Svar på tråden Problem med 3 mobilt bredband
  • ChrisseW

Hej gullehjärtat!

Fortfarande problem med ditt mobila bredband?
    Ett par snabba frågot då bara, utgår ifrån att du använder programmet 3connect.

Testat att stänga ned 3connecdt programmet och sedan dra ut usb modemet och sätta ion det i en anna usb port. Vänta n¨ågra serkunder och sedan starta 3connect igen - vad händer samma?

När du avinstallerade 3connect tog du då även bort drivrutinerna för huawie modem?

Installerade du om 3connect efter uppgraderingen av modemet?

/ChrisseW

• Jesspa80

Vad har du för mobiltelefon? Om du har en som stöder 3g kan du ju testa att ta simkortet i den och se hur internet beter sig i telefonen...

• gullehjärtat

Hej!

Ja, de krånglar fortfarande :(
    Men nu kan jag vara ansluten i nästan en timme innan det bryts, ett framsteg ;)

Jag har provar alla tre usb portar, och de är lika dant då.

Tror inte jag tog bort drivrutinerna för huawie modem?
    Ska jag prova det? Hur gör jag det? :)

Jag installerade om 3 connect, och efter det gjorde jag uppgraderingen.  Fel ordning?

Kanske skulle prova att sätta in sim kortet i mobilen :)

Tack !! :)

• ChrisseW

Hej!

Uppgrader och sedan installera om har jag flr mig man ska göra. Men kan minnas fel=P

Du kan testa att göra så här:

1: Se till att 3connect inte är igång.
    2:Dra ut modemet ur datorn
    3: Gåt till Start - Kontrollpanlen - lägg till och ta bort program(Program,program och funktioner kan det även stå beroende på operativsystem) - rulla ned i listan till du ser huawie modem - ta ändra/tabort - rulla sedan upp i listan och välj 3connect och gör likadant där.
    4:Efter avinstallationen starta du om datorn.
    5:Efter datorn har startat upp igen sätter du in modemet och installerara in 3connect igen.

Du kan testa detta, hoppas det löser sig =)

• gullehjärtat

Nu funkar de nästan hela tiden :)
    Har krånglat högst tre gånger sen jag skrev sist.
    TACK för hjälpen !! :)

• Ting75

Jag tackar oxå för hjälpen:)
    datorn utsattes för nåt virus och efter det funkar inte internet,,,,har googlat utan resultat men så hitta ja lösningen här:) ja jag vet inte än om det funkar men ja håller på å avinstallarar och hoppas det ska funka:)

• Ting75

Det hjälpte visst inte mej:( får fortfarande " anslutningsåtgärden misslyckades"..får kolla vidare:(

• Rufsige

Hej där

Jag brukar undvika att använda 3Connect då jag ansluter via mitt mobila bredband.
    Har strulat en hel del. Det fungerar mkt bättre - tycker jag iaf - att ansluta direkt till 1.3G nätverket (vilket syns i tillgängliga nätverksanslutningar). I Win XP kan man i kontrollpanelen öppna nätverksanslutningar och välja Anslut/Connect (beroende på windows version)

Testa det, annars skulle jag ringa till Tre kundservice, och där kommer dom nog att be dig uppdatera drivrutinerna för Huawei-modemet, finns uppdateringar på deras hemsida. Funkar bättre efter uppdatering, men jag tycker ändå att det är lättare att ansluta direkt till nätverksanslutningen

Lycka till

/R

• annaochangel

Hej,
    Angående om du behöver skicka ditt modem på reparation, men har 10 mil till närmsta 3-butik.
    Du kan göra en egen reparationsorder på www.tre.se/reparation då får du emballage hemskickat och kan skicka in det till verkstaden på det viset. Bara så du vet

Svar på tråden Problem med 3 mobilt bredband