• Skehamn2010

Det ultimata för barn är att få växa upp i en kärnfamilj eller?

Jag kan bara tala för egen del. För mig är det väldigt viktigt. Det värsta som skulle kunna hända är att vi skulle separera och vårt kommande barn skulle ha skiljda föräldrar. Det är min största skräck.

Men det ultimata är det nog inte. Finns så många olika familjekonstellationer idag och det verkar ju fungera hur bra som helst.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Det ultimata för barn är att få växa upp i en kärnfamilj eller?
  • tjej87

Jag tycker det viktigaste är att växa upp i en trygg, kärleksfull familj, oavsett hur sammansättningen av familjen ser ut eller om familjen finns i två olika bostäder :)

• SilverEmma

Det har ingen betydelse. Växte själv upp utan pappa & kunde inte ha haft en bättre barndom.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Puss och Kram

En lycklig och fungerande kärnfamilj tror jag är det ultimata, annars har nog barn det bäst hos lyckliga föräldrar...

• viseversa
    tjej87 skrev 2010-04-08 18:24:34 följande:
    Jag tycker det viktigaste är att växa upp i en trygg, kärleksfull familj, oavsett hur sammansättningen av familjen ser ut eller om familjen finns i två olika bostäder :)
    Håller med!
  • Amoudara
    Håller med fullständigt.
  • LindaJohansson81

Nej, kärnfamilj är inte alltid det bäste håller med om;

• mona83

Det bästa för alla är ju om man kan växa upp med mamma och pappa som en familj, men det är ju inte alltid det funkar. Bättre då att växa upp med skiljda föräldrar som ändå mår bra än att växa upp med 2 föräldrar som håller ihop för barnen och bara är olyckliga och träter hela tiden...

• LindaJohansson81
    Skehamn2010 skrev 2010-04-08 18:22:22 följande:
    Jag kan bara tala för egen del. För mig är det väldigt viktigt. Det värsta som skulle kunna hända är att vi skulle separera och vårt kommande barn skulle ha skiljda föräldrar. Det är min största skräck. Men det ultimata är det nog inte. Finns så många olika familjekonstellationer idag och det verkar ju fungera hur bra som helst.
    MIN största skräck är att nån av oss skulle dö.
  • ELMK

huvudsaken är att barnet växer upp i en trygg miljö så att barnet blir tryggt!

Elias 090109, BF 100525
  • Alcarinque
    Puss och Kram skrev 2010-04-08 18:25:48 följande:
    En lycklig och fungerande kärnfamilj tror jag är det ultimata, annars har nog barn det bäst hos lyckliga föräldrar...
    Precis!

Röstade på att det inte har nån betydele. Har aldrig förstått varför folk gärna har suckat och tyckt synd om mig för att jag växt upp utan min mamma i närheten. Jag hade en fullt föräldrakompetent pappa

Kanske har det bidragit till att min största skräck inte är att mina barn skulle få växa upp med skilda föräldrar. Hellre det är en dysfunktionell familj där alla hatar varandra...
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
Svar på tråden Det ultimata för barn är att få växa upp i en kärnfamilj eller?