Inlägg från: lillplutt |Visa alla inlägg
  • lillplutt

Bästa kattsanden?

Har just nu Pussi kompakt sand....tycker inte att den fungerar speciellt bra, kisset 'stelnar' ju liksom inte? Hade katt för några år sen och då minns jag att det blev som en hård klump som var lätt att ta upp. Nu när jag försöker få upp det med spaden så faller det isär och det blir massa småkluttar i lådan.. Jag har väntat alltifrån 10min-7timmar och det är samma sak varje gång...
    Vad har ni i kattlådan? Finns det något som funkar bättre än den sanden jag har nu??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 18:54
    Förresten är det himla jobbigt med massa grus i hela badrummet och det fastnar i kattens tassar som hon drar ut i hallen och torkar sedan av sig på hallmattan som blir full av grus..

• Svar på tråden Bästa kattsanden?
  • lillplutt

Tack för tipsen! Synd att jag har en hel säck Pussi kvar
    Någon som har testat pelletsvarianten? Förstår att det inte klumpar sig alls, hur vet man då vad man ska ta bort?

• lillplutt

Okej Hur ofta rengör ni lådan ordentligt? Alltså slänger sanden och skurar ur lådan lite.

• lillplutt

PeeWee låter intressant tycker jag. Får små utbrott av sanden som ligger över hela badrummet och fastnar i både kattens och mina tassar...

Svar på tråden Bästa kattsanden?